Căilor ferate germane i se vor impune costuri mai mari pentru energia electrică. Șansele la o deducere de taxe pentru energie electrică verde sunt foarte mici. Dar intervine un sistem de reduceri. În schimb de acest sistem de reduceri de preț pot beneficia în special companiile mai mici.
Companiile feroviare și de transport din Germania trebuie să continue să contribuie puternic la costurile tranziției energetice din Germania. După luni întregi de luptă, ministrul economiei, Sigmar Gabriel (SPD) și ministrul transporturilor, Alexander Dobrindt (CSU) au convenit asupra unui procent mai mare de taxe pentru energia electrică ecologică, după cum au confirmat oficiali guvernamentali. Dobrindt a fost capabil să schimbe planurile originale ale lui Gabriel.
Căile ferate germane trebuie să plătească o cincime din taxa pentru viitoarea energie electrică ecologică, conform acordului. Iar aceasta se ridică în prezent la aproximativ 1,25 cenți pe kilowatt oră, iar căile ferate germane s-au remrcat ca fiind printre cei mai mari consumatori de energie electrică din Germania, cu o factură anuală de peste 50 de milioane de euro. Iar căile ferate germane au anunțat că s-ar putea să compenseze sarcinile suplimentare prin prețurile la biletele de călătorie, astfel că o călătorie cu trenul prin Germania s-ar putea să fie mai scumpă în viitor.
http://www.n-tv.de/wirtschaft/DB-muss-mehr-fuer-Strom-berappen-article12603616.html