Primul dintre mega-proiectele lui Erdogan este finalizat: tunelul euro-asiatic lung de cinci kilometri scurtează timpul de tranzit dintre cele două maluri ale strâmtorii Bosfor de la 100 de minute la doar 15. Dar mega-proiectul de infrastructură atrage și critici.
Este pentru prima dată când un tunel subteran realizează legătura dintre Europa și Asia. Președintele turc Recep Tayyip Erdogan și premierul Binali Yildirim au inaugurat oficial proiectul. Tunelul ar trebui să mai reducă din traficul aglomerat de pe renumitele poduri ale metropolei Istanbul și să scurteze drastic timpul de tranzit dintre partea europeană și cea asiatică.
Ceremonia la care a participat toată conducerea statului a avut în loc în ciuda recentului atentat asupra ambasadorului rus la Ankara. Andrei Karlov a fost ucis luni seara de un tânăr polițist turc, în cadrul unei prezentări la o galerie de artă. Crima ar fi avut ca motiv furia determinată de implicarea Rusiei în ofensiva trupelor guvernamentale siriene împotriva rebelilor din Aleppo.
Potrivit Ministerului Transporturilor, Ahmet Arslan, pe viitor vor trece pe pod până la 130.000 de automobile. Prin acest tunel lung de 5,4 kilometri se scurtează timpul de tranzit dintre cele două maluri ale strâmtorii Bosfor, de la 100 la doar 15 minute, spun datele oficiale. Tunelul este situat la peste 100 de metri sub fundul mării și ar trebui să suporte cutremure cu o intensitate de 7,5 grade.
În anul 2013 a fost deschis un tunel feroviar pe sub Bosfor, care face legătura între stații ale sistemului de metrou din Instanbul. Tunelul face parte dintr-o serie de mega-proiecte pe care Erdogan le-a urmărit încă de la instalarea sa ca premier în anul 2003, prin care se dorește creearea unei țări moderne, prin dezvoltarea infrastructurii.