Escrocheria UBER merge mai departe și chiar crede ca românii sunt prosti, danezii i-au rejectat

Începe să fie strigător la cer cum autoritățile române trec cu vederea modul de a face taxi al UBER și nu iau exemple din țări avansate ca Danemarca, vezi detalii aici.

Dar să lămurim cum e cu această aplicatie a cărei aplicare în România e in mâinile unei rude de-a fostului sef al ANAF.Concret, de pe telefon pot comanda un taxi, al carui traseu spre client il pot vedea in timp real pe telefon, urc, sunt dus la destinație, cobor și la revedere-aplicația face totul, cuantifică pretul, și când am coborât din taxi îmi ia banii de pe cardul cu care am comandat taxiul. Aaa pot să îi dau 3-4 stele  taximetristului ca a fost ok. APARENT OK, dar numai aparent, căci chiar daca UBER plătește dările la stat, le plateste aferente unui drept de folosire a unei aplicatii nu a serviciului de taximetrie absolut neautorizat.UBER se face complice la serviile ilegale de transport-nu este o dezinventare a internetului, a face un serviciu de transport cu bani nu este o sharuire de fotografii cu pisici jucăușe pe Facebook. Este clar o prestatie cu cod CAEN și pe cale de consecință, UBER, un fel de dispecerat modern trebuie sa se supună concurenței legale.

În spatele tehnologiilor avansate UBER SE FACE că nu înțelege, si ne crede proști, uitând că totuși e intr-o țară de softiști. Soluția e banală și la îndemâna ANAF: impunerea obligației ca toți cei care se inscriu ca prestatori (soferi cu masina proprie) să primească accesul de a presta doar după ce își depune autorizația de taximetrist ca orice prestator al acestui tip de servicii, iar UBER să-i permită accesul doar după ce condiția a fost îndeplinită.

SIMPLU, NU.

În consecință stimații șefi ai fiscului ar trebui să procedeze în consecință. Așteptăm.

În acest context Confederatia Operatorilor si Transportatorilor Autorizati din Romania (COTAR) vrea sa organizeze miscari de protest si cere o ordonanta de urgenta care sa oblige platforme precum Uber sa se autorizeze si sa nu mai faca “piraterie”. Ca reactie, Uber spune ca cei de la COTAR se bazeaza in buna parte pe dezinformari si ca incearca sa “dez-inventeze internetul in avantajul catorva si in dezavantajul a zeci de mii de oameni”.

Confederatia Operatorilor si Transportatorilor Autorizati din Romania (COTAR) spune ca asteapta Ordonanta de Urgenta “care va elimina pirateria si toate activitatile neautorizate din Transporturi”

Mai exact confederatia cere sa se adopte un OUG pentru modificarea a doua articole din Legea 38/2003, “in asa fel incat activitatile neautorizate de transport sa fie sanctionate si aplicatiile de tip UBER sau ale altor platforme similare sa fie obligate sa se autorizeze, astfel incat sa functioneze legal, daca vor sa-si desfasoare activitatea in Romania”. COTAR sustine ca pe piata transporturilor este haos si ii numeste “pirati” pe cei de la Uber si alte aplicatii de ride-sharing.

COTAR mai spune ca nu cere eliminarea Uber din piata, ci “intrarea in legalitate a acestor sisteme, ca si a tuturor celorlalate forme de transport care acum reprezinta concurenta neloiala”.

Cu un tupeu incomensurabil Uber a venit marti cu o reactie la cele spuse de COTAR si spune ca doreste reglementare, insa reguli care sa tina cont de faptul ca “Uber nu este un serviciu de taxi – este o aplicatie de mobil care permite oamenilor sa isi imparta masina contra cost intr-un mod transparent, sigur si 100% fiscalizat”.

Cei de la Uber Romania considera ca “demersul COTAR, bazat in buna parte pe dezinformare, echivaleaza cu incercarea de a dez-inventa Internetul, in avantajul catorva si in dezavantajul a zeci de mii de oameni. Nu poti opri inovatia tehnologica doar pentru ca, odata cu ea, esti nevoit sa evoluezi si tu. Daca pentru COTAR sunt prioritare interesele transportatorilor si ale firmelor de taxi, pentru UBER Romania prioritare sunt satisfactia si siguranta oamenilor care se deplaseaza prin orase”.

Uber mai spune ca 250.000 de persoane i-au folosit serviciile in ultimii doi ani si ca soferii parteneri si compania contribuie cu milioane de lei la buget.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

3 + 6 =