Experimentul psihologic realizat de Facebook atrage multe critici

_75928025_163513138

Experimentul psihologic realizat de Facebook atrage multe critici
Facebook se confruntă cu multe critici după ce a efectuat un experiment psihologic pe aproape 700.000 de utilizatori, fără consimţământul acestora. Testul arată că Facebook “manipula”, fluxuri de știri pentru a descoperi ce expresii emotionale manifestau utilizatorii.
Studiul a fost realizat în colaborare cu două universități din SUA, Cornell University şi University of California, pentru a evalua dacă “expunerea la emoții îi fac pe oameni să-şi schimbe propriile comportamente de înregistrare”.

Însă, Facebook spune că nu a fost ” necesară colectarea datelor personale ale oamenilor”. Cu toate acestea unii au criticat, nu rezultatul studiul, ci modul cum acesta a fost realizat, crecând îngrijorarea cu privire la impactul pe care l-ar putea avea aceste studii. “Să numim experimentul Facebook ceea ce este: un simptom de un eșec mult mai mare când ne gândim la etică, putere și acordul pe platforme,” spune Kate Crawford pe Twitter. În altă ordine de idei, unii spun că, nici rezultatele nu sunt chiar alarmante sau interesante.

Despre ce a fost vorba în acest studiu? Ei bine, experimentul psihologic a fost realizat în 2012, pe o perioadă de o săptămână, în care au fost implicaţi 689.000 de utilizatori. În conformitate cu un raport al studiului, s-a constat că utilizatorii care au avut mai puţine relatări negative în informaţiile citite, au fost mai putin probabil să scrie un mesaj negativ, și vice-versa. „Mesajele online influenţează felul în care ne experimentăm emoţiile, ceea ce poate influenţa o varietate de comportamente offline”, constată studiul. Asta ştiam deja. Ce nu ştiam este că această influenţă ar putea fi crescută sau micşorată.
http://www.bbc.com/news/technology-28051930

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

− 4 = 1