Controlul de la distanță pentru închiderea automobilului este practic, dar la fel este și pentru hoți. Experții IT sparg milioane de mașini printr-o metodă simplă. Producătorii știu de problemă. Dar nu par să facă nimic.
Închiderea și deschiderea automobilului de la distanță este controlată printr-un dispozitiv care este prezent pe mai mult de 100 de milioane de automobile și prezintă vulnerabilități de securitate. Afectate sunt în special modele ale concernului Volkswagen, dar și Fiat, Opel, Alfa Romeo, Mitsubishi, Citroen, Renault sau Nissan. Oamenii de știință din echipa cercetătorului Timo Kaspar, care activează în domeniul securității electronice, au demonstrat la Bochum în fața unei echipe de anchetă formată de “Süddeutscher Zeitung”, “NDR” și “WDR” cum se poate decodifica semnalul telecomenzilor de închidere centralizată de la numeroase modele VW.
Astfel că cercetătorii au putut apoi să deschidă ușor mașinile în cauză și le-au putut apoi închide înapoi, fără a lăsa nici un fel de urme. Nimeni nu își poate da seama apoi că mașina a fost spartă. VW a anunțat la cerere pentru echipa de anchetă că problema este cunoscută de multă vreme. Actualele generații de automobile produse de concern nu mai au însă această problemă. Pentru asta s-au folosit de munca experților IT, care a dat rezultate foarte bune. Nu se știe dacă concernul se va ocupa cu eliminarea problemelor de securitate de la automobilele afectate.
Una din cauzele vulnerabilităților este faptul că în trecut se foloseau pentru codificarea cheilor Volkswagen doar câteva combinații limitate de parole. Iar acestea au putut fi aflate de experți pur și simplu prin deschiderea a câtorva exemplare. Apoi au putut să identifice semnalul radio dintre automobil și telecomandă și să îl decodifice prin intermediul acestei parole.