Fabrica Tesla din China are probleme cu împărțirea proprietății

 

Tesla și guvernul chinez se pare că nu sunt pe aceeași lungime de undă când vine vorba despre cine va deține proprietatea fabricii propuse de producătorul de automobile electrice pentru metropola Shanghai.

Fabrica Tesla planificată pentru metropola chineză Shanghai este foarte probabil locația unde va avea loc cea mai mare parte din producția pentru Model Y, viitorul SUV crossover de la Tesla, precum și pentru Model 3. Anul trecut au început să apară rapoarte privind faptul că Tesla a cerut deja aprobare de la guvernul municipal de la Shanghai pentru a opera fabrica planificată în regiunea de liber schimb. Până atunci părea că fabrica Tesla din China are șanse mari să devină realitate.

Potrivit unor persoane care susțin a fi apropiate situației, Tesla și oficialii de la Shanghai nu au putut cădea de acord privind cine va deține în proprietate respectiva fabrică. Regelementările chineze se pare că sunt stricte cu privire la necesitatea producătorilor străini de automobile de a se angaja în joint-venture-uri cu firme locale. Tesla, cu toate acestea, se opune ferm acestei idei și dorește proprietatea exclusivă a fabricii, potrivit unui raport al Bloomberg.

Dificultățile întâlnite de Tesla în raport cu guvernul chinez au rezultat în câteva regrese pentru constructorul auto cu sediul în California. Datorită faptului că mașinile sale nu sunt produse în China, vehiculele au resimțit o presiune pe piață, aplicându-se asupra lor o taxă de import de 25%, făcând ca ele să fie automobile mult mai scumpe decât restul mașinilor electrice de la competitori locali.

Dezavantajul Tesla în privința prețului pare să fi devenit o deschidere uriașă pentru producătorii locali de automobile. China are în prezent un total de aproape 500.000 de automobile electrice vândute, dintre care nici măcar 15.000 nu au fost sub brandul Tesla. Restul cifrelor sunt dominate de cei doi mari producători locali chinezi, Beijing Electric Vehicle Co, care a vândut 102.341 de automobile și BYD care a livrat 33.220 de autoturisme. Ambii producători locali oferă alternative mult mai avantajoase decât automobilele Tesla.

https://www.teslarati.com/tesla-china-factory-roadblock-ownership/

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

4 × = 40