FACEBOOK INCOLTIT
Dragul nostru de ZUCKERBERG patronul FACEBOOK a trebuit ca ieri sa dea cu subsemnatul in fata actionarilor.La intrebarea acestora de ce actiunile au scazut dramatic de la lansare,omul nostru nu prea a avut ce sa explice.A incercat sa o scalde cu cateva detalii nesemnificative,blocat ffiind si de povestea PRISM prin care toate datele celor inscrisi pe facebook sunt vazute si controlate de guvernul american.
La inceputul acestui an, Daily Dot, un blog tech, a postat un articol sub titlul „Când va lua Facebook-ul ameninţările de răpire în serios?” Un răspuns la această întrebare a devenit clar marţi: când agenţii de publicitate vor spune asta.
După doar o săptămână intr-o campanie care presează Facebook-ul să-şi înasprească poziţia faţă de glumele despre răpiri şi alte discursuri de ură care vizează femeile, compania a capitulat. În ultima săptămână oamenii au trimis 57 000 de tweet-uri si 4900 de e-mail-uri către companii ale căror reclame au fost afişate pe pagini având un conţinut ofensator, conform ”Women,Action & the Media” unul din grupurile de presiune asupra Facebook-ului.
Facebook a anuntat ca va actualiza orientările sale privind discursul de ură,vor instrui oamenii care verifică plângerile, și vor colabora mai strâns cu grupurile de femei pentru a înțelege discursul de ură sexist în special. Oarecum enigmatic, site-ul, de asemenea, a spus că oamenii care fac glume crude și insensibile vor fi nevoiţi sa folosească identitatea lor reală, chiar dacă termenii săi de serviciu au cerut deja tuturor utilizatorilor să facă acest lucru.
Facebook a înfuriat mulți dintre utilizatorii săi, cu ceea ce ei văd ca o abordare inconsecventă în aplicarea termenilor săi de serviciu pentru conținut nepotrivit. Ea a eliminat pagini care sunt de prost gust, dar nu par a fi in contradictie explicită cu politicilor sale, ca un grup dedicat sexului neprotejat între bărbați gay. Între timp, poze cu femeile maltratate acoperite cu fraze de genul “Data viitoare nu rămâne însărcinată” au rămas pe site. Au fost multe campanii pentru a face presiuni asupra companiei, în trecut, și ea a fost de acord, uneori, să elimine pagini similare. Dar le-a apărat , de asemenea oamenilor, valoarea valoarea de a li se permite sa aibă o atitudine diferită şi să facă glume ofensive.
Pentru a înțelege de ce această campanie a fost atât de rapidă și eficientă, este important să observaţi conţinuturile acestor e-mail-uri pline de furie. Site-uri precum Facebook facilitează conversațiile și conexiunile între oameni, dar tot acest discurs este de fapt produsul companiei, față de care ea vinde publicitate. Când Facebook calculează ce au de câştigat din faptul că permit utilizatorilor săi să se jignească unul pe altul, întrebare sa de bază este una ce vizează viabilitatea comercială. Drept consecinţă, aceste companii sunt dispuse să absoarbă o valoare justă de critici, ca și în cazul politicilor de confidențialitate. Atunci când interesele comerciale sunt în joc, ele pot fi gata de atac oricând, ca și în cazul Apple (AAPL), cu App Store.
De ce Facebook nu a văzut vreodată conținutul în cauză, ca fiind neimportant , doar o datorie comercială rămâne un mister pentru mine, dar o dată ce acest fapt a fost demonstrat, acțiunea a fost, probabil, inevitabilă. Ce spun agenții de publicitate, se întâmplă.Cei care doresc să influențeze Facebook în viitor, luaţi notiţe.
PS.-:)…ca vorbeam de feisbuk…
Facebook si cainta
O tanara la spovedanie:
-Parinte eu…
-Stiu, fiica mea, ce ai facut, ca suntem prieteni pe facebook, am vazut poze, am citit ce ai scris pe perete… Mi-a fost destul.
-Si ce trebuie sa fac ca sa fiu iertata, parinte?
-Sa dai like la 10 manastiri.