Când Fiat 500e, un minicar electric, s-a lansat în anul 2013, autonomia sa era cotată la 140 de kilometri, dar cea mai distinctivă caracteristică era caracterul care te făcea să o iubești la condus.
Șase ani mai târziu, plăcerea condusului rămâne aceeași, iar atuonomia a scăzut ușor la 135 de kilometri, pe baza schimbărilor efectuate în calculele testelor EPA. Între timp, fiecare model electric din 2013, de la Nissan Leaf la Tesla Model S, a beneficiat de îmbunătățirea autonomiei.
Iar asta se petrece și în cazul 2018 Fiat 500e, ultima versiune a jucăriei electrice de origine italiano-americană. Hatchback-ul cu trei uși este cel mai mic vehicul plug-in de la ora actuală care se poate cumpăra, cu excepția lui 2018 Smart ForTwo Electric Drive, ce are doar două locuri, acesta fiind cotat la 90 de kilometri autonomie.
Rămâne la fel de distractiv în cazul condusului, dar autonomia limitată devine un impediment important. Fiat nu a făcut aproape nimic pentru a actualiza mașina dincolo de dotările minime, astfel că menține în linie cu versiunea pe benzină a modelului 500.
Pentru anul 2018, Fiat subliniază că modelul 500e menține deținerea unui automobil electric la un nivel simplu, fără nici un fel de tehnologii moderne care ar putea ajuta utilizatorul. Cu alte cuvinte, schimbările de la o versiune la alta tind la zero.
Eficiența energetică a Fiat 500e din acest an este estimată la 112 MPGe combinat, față de 116 MPGe cât avea la momentul lansării, un rezultat al ajustării algoritmilor EPA. Echivalentul electric al milelor pe galon sau MPGe este o modalitate de a măsura distanța pe care o mașină electrică o poate parcurge, comparativ cu energia conținută într-un galon de benzină.
https://www.greencarreports.com/news/1115282_2018-fiat-500e-preview