FIRMELE GERMANE SI-AU CREAT CENTRU DE CERCETARE A INVESTITIILOR IN AFRICA

Abdulai Barrie, a 22-year-old agent for telecoms firm Africell, sits at his stall at Lumley Junction in Sierra Leone's capital Freetown

Potențial mare pentru firmele germane în Africa
Companiile germane se arată timide față de continentul african, iar acest lucru este o greșeală. Africa oferă companiilor străine oportunități promițătoare de afaceri.

Războaie, boli, corupție. Aceasta este în principal imaginea întunecată care apare în mintea majorității oamenilor de afaceri germani când se gândesc la Africa. Imaginea proastă a continentului poate fi unul dintre motivele pentru care afacerile cu Africa reprezintă o proporție de doar 2,3% din comerțul exterior al Germaniei. În prezent aproximativ 1000 de companii din Republica Federală ce desfășoară activități în Africa sunt prea puțin reprezentate pe continentul african în comparație cu nivelul general global.

Potrivit experților, Africa are un potențial enorm, nu doar din punct de vedere al resurselor. Existeă unități de producție și piețe de desfacere pentru viitorii economiști. În special începând cu anii 80 clasa de mijloc a crescut puternic, iar cercetătorii economici se aștepată ca până în 2020 puterea lor de cumpărare să ajungă la aproximativ 1400 de miliarde de dolari (echivalentul a 1027 miliarde de euro), iar consumul va crește de asemenea în mod corespunzător.

Stefan Liebing, președintele Asociației Economiei africano – germane, spune cu optimism că Africa este singurul continent ce nu a cunoscut o dezvoltare industrială. Asociația sa este compusă din cercetători de la Leipzig, ce analizează date de la companii germane și au ca scop determinarea potențialului creșterii clasei de mijloc din țările africane și cum se poate profita de acest lucru.

http://www.tagesspiegel.de/wirtschaft/investieren-lohnt-sich-grosses-potenzial-fuer-deutsche-firmen-in-afrika/10017108.html

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

9 × = 90