Fiscul ne lumineaza cu Spatiul Privat Virtual si zice ca nu e nici o capcana

1411181112_spatiul-privat-virtual-anaf-plata-online-card-impozite-taxe

Fiscul a adus unele clarificari legate de folosirea serviciului Spatiul Privat Virtual, prin care contribuabilii isi pot consulta situatia fiscala, dupa ce utilizatorii au descoperit o capcana. Utilizatorii s-au plans de faptul ca nu stiu ca notificarile primite direct in contul de pe site-ul ANAF semnaleaza plati restante. Specialistii in fiscalitate ne-au spus ca, odata acceptate conditiile de folosire a aplicatiei, contribuabilul trebuie sa se astepte chiar si la somatii.

Tocmai de aceea utilizatorii Spatiului Privat Virtual trebuie sa isi verifice constant contul, pentru a fi la curent cu darile la stat. Fiscul e in era Internetului, dar cu mentalitatea de pe vremea Inchizitiei Mai mult, s-a pus problema daca Fiscul trimite prin email deciziile de impunere si alte documente, pentru a fi evitate situatiile in care ei afla prea tarziu de acestea.

“Doar dintr-un tutorial publicat pe site-ul ANAF s-ar intelege ca se vor transmite notificari prin e-mail odata cu incarcarea de noi documente, insa tutorialul nu este un act normativ publicat in Monitorul Oficial si nu cred ca angajeaza raspunderea ANAF in acest sens”, a explicat un consultant  fiscal. Mai mult, reprezentantii institutiei amintesc intr-un comunicat remis miercuri seara, tocmai de acest tutorial, insa nu mentioneaza daca si continutul acestuia  este inclus in ordinul publicat in Monitorul Oficial.

“Pentru a veni in sprijinul contribuabililor care doresc sa acceseze serviciul Spatiul privat virtual, pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala au fost publicate instructiunile de inregistrare a utilizatorilor atat in format PDF, cat si in format video, prin care sunt prezentate o serie de informatii detaliate cu privire la inregistrarea persoanelor fizice in mediul electronic si la comunicarea electronica a informatiilor si inscrisurilor intre ANAF si persoana fizica.

Dupa cum bine se poate observa, la partea de inregistrare sunt prezentate optiunile disponibile pentru primirea notificarilor de instiintare ca au fost afisate documente noi in spatiul virtual, respectiv: prin e-mail, prin aplicatia Talk, prin SMS-cu conditia acceptarii suportarii costurilor, ultimele doua optiuni fiind in curs de dezvoltare. Prin urmare, ingrijorarile legate de aflarea cu intarziere de catre contribuabili a existentei unor decizii de impunere emise sunt neindreptatite”, sustin cei de la ANAF, in comunicatul de presa.

Fiscul atrage atentia ca in Anexa 1 la Procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre Agentia Nationala de Administrare Fiscala si persoanele fizice, aprobata prin OMFP nr.1154/2014, la litera A, sunt prevazute documentele care sunt emise de organul fiscal si comunicate contribuabilului. Totusi, acolo nu se mentioneaza si daca utilizatorul va primi o notificare pe email cand un document este incarcat.

Ce prevede aceasta anexa gasiti dupa zambet:

——————————————————————————————————————–

regular_smile………………….poate asa vom sti si noi mai mult despre SPV, precum mai jos…

Un condamnat la moarte intreaba in timp ce era dus spre executie:


– Cum functioneaza scaunul electric?


– Vei fi pus imediat la curent.

——————————————————————————————————————–

Asadar iata ce prevede anexa:

A. Documente emise de organul fiscal si comunicate contribuabilului

Automat: Decizii de impunere anuala aferente veniturilor realizate incepand cu anul 2013 si emise dupa data de 1 septembrie 2014;

B. La cererea contribuabilului:

1. “Situatia obligatiilor fiscale de plata la data de…”
2. “Nota obligatiilor de plata”
3. “Situatia contributiilor de asigurari sociale declarate de catre angajatori”.

“Prin urmare, in cazul de fata, obligatia contribuabilului de a achita obligatiile fiscale intervine dupa comunicarea deciziei de impunere, aceasta reprezentand act administrativ fiscal, iar situatiile si notele privind obligatiile de plata care sunt transmise de organele fiscale doar la cererea contribuabilului reprezinta documente ce contin informatii despre obligatiile de plata, stabilite de organele fiscale pe baza declaratiilor fiscale/deciziilor de impunere anterior emise si comunicate contribuabilului, respectiv care reflecta situatia fiscala a contribuabilului la o anumita data”, arata Fiscul.

In comunicat, institutia mai sustine ca “prin exercitarea de catre contribuabil a optiunii de a i se comunica actele administrative fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta, se poate presupune ca aceasta metoda de comunicare ii este cea mai favorabila, in acest caz nemaifiind necesara deplasarea acestuia la sediul organului fiscal sau la oficiul postal pentru ridicarea scrisorii recomandate cu confirmare de primire a deciziei”.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

65 − 64 =