Zăpada și frigul ține economia SUA în frâu. Efectele condițiilor meteorologice neobișnuite se fac simțite în diferite zone. Producția industrială a scăzut, dar un producător de supă sărbătorește.
În primul rând un semnal încurajator: Chiar înainte de weekend s-a anunțat faptul că încrederea consumatorilor din Statele Unite a rămas puternică pînă în prezent, chiar și în ciuda unei ierni grele. Barometrul de încredere al consumatorilor rămâne în februarie, conform calculelor pe luna precedentă, la nivelul de 81,2 puncte.
Acest nou indicator de conjunctură este calculat de către Thomson Reuters în colaborare cu cercetătorii de la Universitatea din Michigan. Se estimează că mai mult de două treimi din producția economică din Statele Unite va ajunge din nou la consum. Pe baza unor astfel de indicatori încearcă analiștii și investitorii majori să determine starea de spirit economică.
Economiștii intervievați anterior au preconizat că încrederea consumatorilor va scădea pâmă la nivelul de 80,6 puncte. Acesta a fost mult aclamatul semnal economic, ce s-a ridicat la un nivel peste așteptări. Cetățenii americani rămân optimiști cu privire la perspetivele lor de venit.
Directorul de sondaj Richard Curtin se aștepată ca facturile mai ridicate la încâlzire să fie simțite imediat de către consumatori. Luna ianuarie, cu fenomene precum zăpadă, frig, îngheț a împiedicat mulți americani să mai efectueze anumite achiziții. De asemenea, este de așteptat ca, cheltuielile crescute cu petrol, gaze naturale și energie electrică pentru încălzirea locuinței să va reduce cheltuielile de consum rămase.