Fructe pentru sănătatea noastră – Partea V

Fructe precum bananele sunt bogate în potasiu, un mineral care ajută mușchii să se contracte și reglează echilibrul dintre fluide și minerale în celulele organismului, spune D`Angelo. Consumul de banane poate ajuta la menținerea unei tensiuni arteriale normale.

Bananele conțin pectină, un tip de fibră care poate îmbunătăți controlul glicemiei și a sănătății sistemului digestiv. Fructul nu doar că este bun pentru digestie, el poate ajuta la administrarea greutății corporale, pentru că ne satură destul de repede și este o gustare delicioasă.

Bananele pot fi consumate împreună cu alimente cu conținut ridicat de proteine sau grăsimi, precum untul de arahide sau migdale, pentru o gustare plină de energie, mai adaugă D`Angelo. Bananele mai pot fi folosite pentru a oferi energie înainte și după antrenamentele fizice.

Consumul de lămâie are de asemenea multe beneficii pentru starea de sănătate, spune Betsy Opyt, dietetician licențiat la Naples, Florida. Lămâile, care au un conținut bogat de vitamina C, sunt de un ajutor imens nu doar pentru sistemul imunitar, ci și pentru sănătatea stomacului, a inimii sau a organismului în general. Consumul de lămâi ajută inima și determină organismul să păstreze o greutate optimă.

Pectina, care este o fibră solubilă, ajută la formarea senzației de sațietate și elimină colesterolul din corp. Lămâile ajută de asemenea la eliminarea dureroaselor pietre la rinichi. Prin majorarea volumului de urină și a pH-ului acesteia, lămâia ajută la crearea unui mediu perfect pentru prevenirea dezvoltării de pietrece la rinichi.

Lămâile sunt de asemenea bune pentru prevenirea anemiei. Deși ele conțin o cantitate redusă de fier, pe care corpul o folosește apoi pentru a produce celule sangvine, lămâile ajută la absorbția fierului în sistemul digestiv. Deci prin crearea unei marinate pentru cărnuri cu puțină zemă de lămâie ne poate ajuta la energizarea organismului prin sporirea absorbției de fier, spune Opyt.

Lămâile se pot consuma într-o varietate de forme: ca o limonadă răcoritoare cu lămâie, mentă și castravete, prin stoarcerea ei deasupra unei salate, sau peste carne ori pește. Se poate adăuga în diferite produse coapte. Se poate folosi ca ingredient în dresingul pentru salate sau marinate. Se poate congela apă cu lămâie în cuburi, pentru a fi consumate în zilele toride de vară.

https://health.usnews.com/wellness/food/slideshows/how-16-fruits-boost-your-health?slide=8

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

5 × = 30