Fructe pentru sănătatea noastră – Partea VI

Imagini pentru clementine

Piersicile reprezintă fructe dulci și zemoase, fiind o gustare populară pe timpul verii, fiind încărcate cu o serie de substanțe nutritive, spune Lise Gloebe, dietetician din Arlington, Virginia. Piersicile sunt pline de vitamina C, care ajută printre altele în lupta cu radicalii liberi, păstrând într-o formă maximă sistemele de apărare ale organismului.

Piersicile conțin compuși fenolici bioactivi care prmovează răspunsul anti-inflamatoriu al corpului. Conținutul ridicat de fibre, ca parte a unei diete bogate în fibre, ajută în reducerea colesterolului LDL, cunoscut drept colesterol dăunător și previne în același timp afecțiunile cardiovasculare, spune Gloebe.

Există foarte multe substanțe în dietele zilelor noastre care promovează dezvoltarea afecțiunilor, este bine să știm că unul dintre cele mai preferate fructe ale verii conține tot ce este nevoie pentru a combate aceste efecte nocive.

Clementinele sunt fructe de o culoare portocaliu deschis, de dimensiuni în general mai reduse decât portocalele, comparativ cu acestea fiind mai ușor de decojit și consumat. Ele reprezintă o sursă excelentă de vitamina C, o clementină conține doar 35 de calorii și oferă 48% din necesarul zilnic de vitamina C pentru o femeie nefumătoare și 40% din necesarul zilnic al unui bărbat nefumător, spun dieteticienii.

Vitamina C este importantă în păstrarea sănătății pielii și refacerea ei, sprijinind de asemenea sistemul imunitar. Dacă încercați să mențineți o dietă pe bază de plante pentru motive de sănătate, etice sau de mediu, consumul de alimente bogate în vitamina C poate ajuta organismul să absoarbă cantități mai mari de fier ce se regăsesc în alimentele vegetale.

https://health.usnews.com/wellness/food/slideshows/how-16-fruits-boost-your-health?slide=8

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

82 + = 90