Găuri negre la Deutsche Bahn

 

În cazul Deutsche Bahn acoperirea rețelelor de telecomunicații este redusă pe multe trasee. Motivul ar putea fi împărțirea frecvențelor între diferiți furnizori locali de servicii de telecomunicații. Această situație prezintă riscuri pentru călători.

Deficiențele de siguranță date de lipsa semnalului la telefonul mobil, deci imposibilitatea efectuării unui apel de urgență reprezintă o mare problemă de securitate în traficul feroviar din Germania și sunt cunoscute de multă vreme. Disponibilitatea rețelei de telefonie mobilă este, potrivit companiei DB netz AG, limitată pe aproximativ 250 de porțiuni din rețeaua feroviară germană, citează cei de la Süddeutscher Zeitung dintr-un răspuns recent al Ministerului Federal al Transporturilor. Deranjamentele pot fi cauzate de suprapunerea de frecvențe ale operatorilor locali de telefonie mobilă, se mai spune în continuare.

Detaliile sunt controversate. Pentru că lipsa de acoperire reprezintă un risc pentru călători, dat fiind faptul că mecanicii de locomotivă pot doar foarte greu să transmită un mesaj de urgență din aceste zone către centru, prin intermediul standardului de urgență GSM-R. Acesta este necesar dacă sistemul de urgență a companiei căilor ferate nu funcționează sau nu poate fi utilizat și există necesitatea transmiterii unui mesaj de urgență pentru prevenirea altor accidente. Însă potrivit datelor celor de la Deutsche Bahn, aceste zone lipsite de acoperire reprezintă zone de doar câteva sute de metri pe calea ferată.

Dar cei de la Süddeutscher Zeitung spun că zonele se întind pe mai mulți kilometri. Iar standardul afectat de problemă este instalat pe 29.000 din totalul de 33.000 de kilometri ai rețelei Deutsche Bahn. Rețeaua GSM-R este considerată a fi un sistem deosebit de sigur.

http://www.n-tv.de/wirtschaft/Bei-der-Bahn-gibt-es-250-Funkloecher-article17417421.html

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

6 × = 18