După ce motorul diesel a fost puternic discreditat, atenția se orientează tot mai mult către sisteme alternative de propulsie. Astfel că gazul natural ca formă de combustibil este adesea trecut cu vederea. Surprinzător este faptul că mașinile ce folosesc gaz natural ca și combustibil sunt capabile de o performanță ecologică mai bună decât cele complet electrice. Celebrii manipulatori Audi și VW încearcă să reînvie astfel conceptul de combustibil.
Timp de călătorie, timp în mașină: călătorii motorizați trebuie să se considere oameni norocoși. Benzina este ieftină iar economiile pot fi sărbătorite ușor. Dar sărbătoarea de la pompe este apoi urmată de o alternativă costisitoare: prețurile mici la combustibil sunt otravă pentru motoarele alternative. Potrivit Biroului Federal pentru Vehicule Motorizate (KBA), în primele cinci luni ale acestui an au fost înmatriculate 848 de automobile cu gaze naturale, deci cu 42,2% mai puțin ca și în aceeași perioadă a anului precedent. Facilitățile fiscale pentru CNG (Compressed Natural Gas) au fost prelungite până la finalul anului 2026. Dar din 2024 favorizarea va fi succesivă. Este acesta începutul sfârșitului pentru motorul cu gaze naturale?
Traficul din Germania este în continuare dependent în proporție de 90% de drogul numit petrol. Doar în anul 2014 “aurul negru” a costat fix 50 de miliarde de euro. Costurile sunt ușor de gestionat, dar în ceea ce privește protecția mediului, setea de petrol este fatală: emisiile de gaze cu efect de seră (THG) ale traficului de mașini s-au situat în anul 2015 la același nivel ca și în anul 1990. De asemenea ele trebuie să scadă cu 30% până în 2030, comparativ cu 2005. Acest lucru a fost decis de statele UE și de șefii de guvern în anul 2014.
Nu se văd progrese la orizont, din contră. Prin această criză a motoarelor diesel se pare că tendința este de a spori această sete de combustibil și valoarea emisiilor de CO2. Stefan Bratzel, director al Center of Automotive Management (CAM) din Gladbach crede că tot mai mulți producători germani vor rata cu siguranță obiectivele de emisii de CO2 dacă cota de automobile diesel din înamtriculările noi va scădea sub pragul de 40%.
http://www.sueddeutsche.de/auto/cng-antrieb-erdgas-ist-eine-sinnvolle-alternative-zum-diesel-1.3605064