Secretarul german de stat pe probleme economice, Matthias Machnig, vorbește cu înțelepciune contructorilor auto germani. Dacă nu se va reuși rapid consctrucția unei industrii puternice de baterii, Germania va pierde poziția sa de top în construcția de automobile.
Ministerul Federal al Economiei militează pentru reducerea barierelor europene pentru subvenții, pentru a facilita dezvoltarea producției de baterii pentru vehicule electrice. Este nevoie de instrumente pentru a construi capacități de producție și pentru a urmări o politică industrială activă în aceste domenii, a declarat secretarul de stat Matthias Machnig pentru “Passauer Neue Presse”.
La Bruxelles în acest weekend vor sosi politicieni și reprezentanți ai industriei din statele membre membre ale UE pentru a participa la așa-numitul “summit al bateriilor”. Din partea germanilor vor participa, potrivit asociației de profil VDA, branduri precum Volkswagen, BMW sau Daimler, precum și furnizori ai industriei, cum ar fi Bosch sau Continental. Printre companiile invitate la Bruxelles se numără și constructorul auto francez, Renault, precum și concernul de produse chimice BASF și concernul Siemens de la München.
Dacă Germania vrea să își păstreze poziția ca și „țara auto numărul 1”, atunci este nevoie de o producție independentă pentru celulele de baterii, subliniază Machnig. Politicianul SPD este considerat a fi foarte experimentat: el ocupă din 2014 poziția de secretar de stat în cadrul Ministerul Federal al Economiei și răspunde, printre altele, de politică industrială și inovație. Anterior el a lucrat ca și Ministru al Economiei în landul Thüringen, administrator al SPD sub conducerea cancelarului Gerhard Schröder, iar temporar a ocupat poziția de Ministru al Transporturilor.