Germania vrea să lege oceanele cu trenul

Expresul oceanic este un vis al guvernelor sudamericane – un tren care să ruleze de la Oceanul Atlantic la Pacific, pe o rută cu o lungime de 3750 de kilometri. Germania vrea să realizeze acest proiect secular.

Ar trebui să fie creată o cale ferată chiar prin mijlocul ținutului amazonian, peste Munții Anzi, de la Atlantic la Pacific. Un proiect gigantic de infrastructură, care va fi preluat de guvernul german. Și s-ar putea dovedi un proiect extrem de profitabil. Secretarul de stat pe probleme de transport, Rainer Bomba, se va întâlni miercuri cu reprezentanți din Bolivia, Peru, Paraguay și Uruguay în capitala Boliviei, La Paz, pentru a discuta despre modul în care Germania poate lega cele două oceane prin cale ferată. Reuniunea a fost făcută publică de Ministrul Lucrărilor Publice din Bolivia, Milton Claros.

Bolivia se bazează și pe capital din Elveția pentru acest proiect impresionant. Între timp patru studii prezintă diferite trasee, probleme ecologice și costuri ce pot fi implicate. Companii germane și elvețiene ar putea realiza proiectul la comun.

Este planificată o rută cu o lungime de 3750 de kilometri din portul brazilian din Santos parcurgând teritoriul Boliviei până la localitatea Ilo în Peru, pentru a transporta cât mai rapid mărfuri spre și dinspre Europa și Asia. Costurile au fost estimate la aproximativ 14 miliarde de dolari. Președintele Boliviei, Evo Morales, a subliniat de multă vreme că are intenția să reducă masiv dependența de porturile din Chile. Relațiile dintre cele două state sunt tensionate.

Bolivia a dat în judecată statul Chile în fața Curții Internaționale de Justiție de la Haga pentru a-și recăpăta accesul maritim la Oceanul Pacific, care a fost pierdut în favoarea vecinilor în Războiul Pacificului dintre anii 1879-1884. De asemenea, Bolivia acuză Chile că nu și-a respectat obligațiile contractului din 1904, care prevede transferul liber al mărfurilor dintr-un port chilian către Bolivia. Este încă discutabil dacă acest proiect denumit “Tren Bioceánico” va ajunge să vadă lumina zilei.

S-a propus deja din 2016 ca firmele din Germania și Elveția să participe cu un pachet comun – construcția infrastructurii, livrare de locomotive și vagoane, precum și întreținere a trenurilor. După modelul formării duale din Germania, forțele de muncă vor fi de asemenea instruite pentru operarea și întreținerea liniilor, după care vor primi joburi.

http://www.n-tv.de/wirtschaft/Deutschland-will-mit-Zug-Ozeane-verbinden-article19757110.html

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

61 − 53 =