Cafeaua este cea mai iubită băutură a germanilor. Anual cetățenii Republicii Federale cheltuie miliarde de euro cu aceasta. Persoana favorită să o pregătească este o cunoștință veche. Dar preferințele se schimbă.
Fiecare german cumpără în medie 4,2 kilograme de cafea pe an, iar pentru acest lucru plătește circa 41 de euro. Acesta este rezultatul unui studiu actual al companiei de cercetare de piață Nielsen, cu privire la consumul de cafea al cetățenilor germani. În total oamenii din Germania au cheltuit în anul 2016 aproape 3,34 miliarde de euro pentru cafea măcinată, cafea boabe întregi, capsule sau pastile. Vânzările totale se situează ușor sub nivelul anului precedent cu un număr de 345.000 tone de boabe de cafea.
Pentru declinul vânzărilor responsabilă este, potrivit expertului Nielsen în piața cafelei, Michael Griess, creșterea prețurilor. Din anul 2016 consumul de cafea a devenit simțitor mai scump. Acest lucru afectează în special cafeaua la filtru și cea Espresso, precum și cea vândute sub formă de boabe întregi.
În Germania cel mai mult se consumă și se bea, potrivit cercetătorilor de piață, cafeaua la filtru. Pentru majoritatea oamenilor ea este cea mai avantajoasă din punct de vedere al prețurilor, dar și din punct de vedere al ușurinței în preparare. Dar în ultimii ani cafeaua la filtru se bucură de succes din punct de vedere al statului său ca bun de lux: în special în magazinele de specialitate tehnicile de preparare s-au rafinat, iar varietatea de boabe folosite s-a extins, tehnicile fiind axate acum pe gradul de măcinare și densitatea pulberii.