Gigantul chinez al smartphone-urilor explicat

RTX1IHXM

Gigantul chinez al smartphone-urilor explicat

Xiaomi vinde în China mai multe smartphone-uri decât Apple și Samsung. Dar firma nu câștigă însă bani. Are un alt plan.

Aplauze furtunoase și urale pentru intrarea pe scenă a managerului Xiamoi, Hugo Barra: îmbrăcat cu un tricou negru cu guler în V, blugi portocalii-maro și un zâmbet larg. Acesta salută publicul din New Delhi și publicul îi răspunde corespunzător. Pe ecranul din spatele său tronează un logo roșu strălucitor al companiei conduse de el, constând din literele mici. Barra începe numaidecât și spune că Xiaomi este o firmă de software, el însăși fiind un programator, iar ei sunt toți aici astăzi pentru a vorbi despre software.

Iar această propoziție i-a surprins pe mulți. Xiaomi, start-up-ul din IT-ul chinezesc vrea să fie firmă de software? Presa din toată lumea raportează despre creșterea spectaculoasă a start-up-ului cu sediul la Beijing. Aceștia vorbesc deja despre “regele smartphone-urilor”. Nimeni nu vinde în China mai mult decât Xiaomi. Nici Samsung, nici Apple. În acest an au fost vândute 80 de milioane de unități. De ce vorbește deci Barra despre software?

Managerul a intrat în detalii pe scena din capitala indiană pentru mai mult de o oră. Este treaba sa, să facă lumea să înțeleagă ceea ce vrea cu adevărat Xiaomi. Smartphone-urile sunt doar un mijloc pentru ca, compania să ajungă să ofere clienților altceva, explică managerul. Este vorba despre lifestyle și oferirea de servicii pentru tineri, utilizând bani puțini de la bursă. Acestea vor fi oferite prin intermediul software-ului care este dezvoltat de Xiaomi și oferit apoi prin propriul sistem comercial MIUI. Smartphone-urile care oferă doar o marjă redusă de profit se vând în masă. Dar acestea sunt însă doar suportul pentru planuri viitoare.

Barra prezintă în această zi de asemenea și cea mai nouă versiune a sistemului de operare. El vrea să schimbe percepția oamenilor de la Xiaomi. Brazilianul a fost anterior manager la Google. Acum el vorbește pentru o companie chineză, care a revoluționat vânzările de smartphone. Iar vânzările se realizează în China exclusiv online. Asta economisește costuri enorme pentru partea de logistică. Produsele sunt promovate prin intermediul mass-mediei sociale, care este la mare răspândire în cadrul publicului țintă și implică un efort minim. Rezultatul este o poveste de succes fără asemănare.

Revista americană Fast Company listează Xiaomi pentru “reinventarea modelului de afaceri” ca fiind numărul trei printre cele mai inovative firme a anului 2014. De asemenea, ediția americană a revistei de tehnologie Technology review pune Xiaomi în top trei companii ale anului 2015.

Prin telefoanele sale ieftine, Xiaomi caută acces la viața de zi cu zi a clienților săi. Telefoanele sunt similare cu cele de la Apple, dar în funcție de versiune costă doar o fracțiune din prețul rivalilor americani. Afacerea cu software se dezvoltă pe fondul boom-ului smartphone.

150 de milioane de oameni utilizează MIUI în prezent. Anul acesta afacerile cu aplicații și servicii s-ar putea ridica la suma de un miliard de dolari. De trei ori mai mare decât în anul 2014. Iar acesta ar trebui să fie doar începutul. Xiaomi construiește de asemenea televizoare, căști audio, purificatoare de aer și rutere de internet. Toate la prețuri accesibile, puse la punct prin piese comandate de la alți producători. Ideea din spatele acestei afaceri este conectarea tuturor dispozitivelor prin intermediul MIUI. Strategia a făcut din Xiaomi cel mai valoros start-up din lume. Firma, care a vândut primul său smartphone acum cinci ani, este astăzi cotată la valoarea de 46 de miliarde de dolari americani.

http://www.n-tv.de/wirtschaft/Chinas-Smartphone-Riese-hat-ein-Problem-article16041931.html

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

+ 19 = 25