GM cumpără o companie LIDAR pentru a face concurență Tesla

General Motors a emis luni o declarație de presă în care anunța faptul că va cumpăra Strobe, un start-up în domeniul tehnologiei cu sediul în California, care produce dispozitive cu tehnologie LIDAR de mărimea unui cip integrat, destinate automobilelor autonome. O echipă de 11 persoane de la Strobe se va alătura unității Cruise Automation de la GM ca parte din achiziție.

Cu senzori LIDAR de precizie mai mare și preț mai redus, producătorii auto vor căuta să facă tranziția cât mai rapid către flote complet electrice și vor identifica potențialul strategic al investițiilor în tehnologii pentru rulare autonomă. Achiziția efectuată de GM, compania Strobe, este un pas exact în această direcție. Preluarea unui start-up mic și aparent lipsit de importanță care are o orientare centrală pe dezvoltarea unui senzor-cheie utilizat în vehicule autonome va permite gigantului auto cu sediul la Detroit să grăbească tranziția către o piață de automobile care se condus singure.

Kyle Vogt, fondator al diviziei Cruise Automation de la GM și CEO, a precizat prin intermediul unei declarații de presă că tehnologia LIDAR de la Strobe va îmbunătăți semnificativ costul și capacitățile vehiculelor noastre, astfel încât ne vom putea îndeplini cât mai rapid misiunea de a dezvolta pe scară largă vehicule fără șofer.

În timp ce GM continuă să investească în implementarea tehnologiei LIDAR în programul său de automobile autonome, compania implementează de asemenea tehnologie cu senzori radar pentru a crea o suită de senzori fără toleranță la greșeli. CEO-ul Tesla, Elon Musk, a catalogat în mod șocant tehnologia LIDAR ca nefiind necesară în contexul automobilelor autonome datorită costurilor sale ridicate. În locul acesteia, Tesla a ales să utilizeze o combinație de camere, radare și senzori cu ultrasunete pentru a forma fundația sistemului său Autopilot. Dar pe măsură ce prețul tehnologiei LIDAR continuă să scadă, am putea oare să vedem pe viitor schimbări în tehnologia sistemului Autopilot?

Vogt menționează, printre altele, faptul că radarul poate opera în condiții meteo mult mai nefavorabile, dar duce, pe de altă parte, lipsă de precizie atunci când este vorba despre efectuarea de manevre critice la viteze mari. Tehnologia LIDAR de la Strobe furnizează atât precizie în măsurarea distanțelor și informații privind viteza, care pot fi confirmate apoi de un senzor radar pentru redundanță. Tehnologia pe bază de radar furnizează de asemenea informații privind viteza și distanța și operează în condiții meteo mult mai dificile, dar îi lipsește rezoluția angulară necesară pentru a efectua anumite manevre la viteze mari. Dacă sunt folosite împreună, camere, senzori LIDAR și RADAR – acestea se pot completa reciproc pentru a crea o suită robustă de senzori, dar și mai important, cu o toleranță față de greșeli cât mai aproape de zero, indiferent de condițiile meteo sau de trafic.

GM buys LIDAR company for self-driving car program to take Tesla head-on

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

77 + = 87