Director la General Motors pentru integrarea vehiculelor autonome, Scott Miller, crede că obiectivul Tesla de a construi un vehicul complet autonom care să îndeplinească criteriile SAE pentru o autonomie de nivel 5 nu este posibilă din punct de vedere tehnic utilizând tehnologia prezentă acum pe sistemul Autopilot.
Nivelul de tehnologie și know-how necesar pentru a îndeplini sarcini pentr nivelul 5 de autonomie nu sunt posibile în prezent doar utilizând camere și sisteme radar, spune Miller într-un discurs ținut pentru presa Australiană, despre obiectivul lui Elon Musk, CEO al companiei Tesla, de a produce vehicule complet autonome folosind tehnologia prezentă pe sistemul Autopilot.
Misiunea despre care vorbește Miller este planul lui Musk de a demonstra că este posibil un itinerariu complet autonom din California până într-un garaj de parcări din New York, folosind un automobil autonom Tesla, fără nici un fel de intervenție umană. Miller crede că percepția Tesla privind șofatul autonom nu ia în considerare nivelele de siguranță și standardele definite de SAE pentru nivelul 5 de autonomie. Potrivit Ghidului Șofatului Autonom emis de cei de la SAE, nivelul 5 permite o rulare complet autonomă permanentă prin intermediul unui sistem de rulare complet automatizat care preia toate aspectele unor sarcini dinamice în orice condiții de trafic sau de mediu, fără a fi necesară intervenția elementului uman.
Miller spune că pentru a se obține un astfel de nivel de autonomie este nevoie de senzori de o precizie mult mai ridicată și de o putere și mai ridicată de procesare. Există sistemul LIDAR, un sistem integrat de senzori, dispozitive radar și camere. Motivul pentru care există acest pachet de senzori este faptul că inginerii cred că este necesar să pună accent pe integrare și nu pe redundanță.
Chiar ne vom pune încrederea pe doar un singur senzor care să măsoare viteza mașinii care iese dintr-o intersecție, înainte de a pătrunde în interiorul ei? Miller crede că este nevoie de sisteme mai complexe care să confirme informațiile din trafic. Astfel că sistemele radar și sistemul LIDAR fac o treabă bună măsurând viteza unui obiect, camerele sunt potrivite pentru identificarea de obiecte. Astfel că se poate folosi un senzor de imagine potrivit pentru a confirma ceea ce senzorii “văd”, ceea ce Miller crede că va fi important atunci când această tehnologie va deveni accesibilă publicului larg.
GM says Tesla can’t achieve Level 5 self-driving using Autopilot hardware
actuale