Google s-a asociat cu grupul italian Luxottica, detinator al brandului Ray-Ban, in proiectul pentru realizarea ochelarilor interactivi, Google Glass.
Ce au special acesti ochelari este faptul ca include tehnologia moderna, o data conectati la internet pot raspunde la comenzi vocale si pot realize tot felul de fotografii si inregistrari, printr-o simpla clipire a ochiului.
Constructia Google Glass se bazeaza pe un dispozitiv cu un singur brat care se termina cu un ecran in forma dreptunghiulara amplasat in fata globului ocular.
Deocamdata acesti ochelarai raman un model exclusiv pentru cei care sunt dispusi sa plateasca in jur de 1.500 de dolari pentru a-l achizitiona. Google prevede o lansare larga a acestui dispozitiv, in a adoua jumatate a acestui an.
Google intenţionează să îşi lanseze dispozitivul pe o scară mai mare în a doua jumătate a acestui an.
Gigantul american a făcut un pas mare înainte, la începutul anului, pentru a facilita adoptarea ochelarilor săi de către publicul larg, anunţând lansarea unor modele cu rame “normale”, adaptate atât pentru ochelarii de vedere, cât şi pentru cei de soare. Alianţa cu grupul italian reprezintă un proiect suplimentar.
În viitorul imediat, ochelarii concepuţi în colaborare cu Luxottica vor rămâne destinaţi “exploratorilor” dispuşi să încerce aparate revoluţionare şi pieţei americane. “Reţeaua de distribuţie a grupului Luxottica ne va fi foarte utilă atunci când vom face ca ochelarii Google Glass să devină mai accesibili pe plan larg”, a subliniat grupul Google.