Greenpeace propune un nou plan pentru traficul din Germania, în proiectul său intitulat “Scenariu de Mobilitate 2035”: din anul 2025 să mai fie înmatriculate doar automobile electrice iar până în 2035 să scadă puternic numărul automobileleor proprietate personală. Se cere de asemenea introducerea de reforme alternative pentru mobilitate.
În multe țări străzile sunt supraaglomerate. În China, spre exemplu, blocajele de trafic și poluarea aerului au ajuns la un nivel atât de extrem, încât orașele mari limitează numărul de automobile ce pot fi înmatriculate. Posibil ca multe automobile din China să fie în scurt timp electrice. Organizația de mediu Greenpeace vrea o opțiune extremă pentru Germania: ca din anul 2025 să se interzică total înmatricularea oricăror automobile care au motoare cu ardere internă.
De asemenea, numărul automobilelor aflate în proprietate personală să se reducă masiv, spun cei de la Greenpeace, traficul individual fiind astfel redus la minim. Așa-numitul proiect “Scenariu de Mobilitate 2035” prevede ca în anul 2035 doar 200 de germani din 1000, deci doar unul din cinci, să mai aibe voie să dețină un automobil propriu. Asta corespunde obiceiurilor din fosta RDG de la sfârșitul anilor `80, când existau tot maxim 200 de automobile la o mie de locuitori. Prin comparație, în anul 2015 fiecare al doilea german deținea un automobil personal (548 de automobile la 1000 de locuitori).
Pe lângă interdicția motoarelor pe benzină și diesel, cei de la Greenpeace vor să reducă flota de automobile prin promovarea continuă a transportului în comun, precum autobuze sau metrou, precum și implementarea mai multor servicii de car sharing. De asemenea, mijloacele de transport individuale să fie îmbunătățite. Pentru o interdicție a motoarelor cu ardere internă se vorbește despre cote obligatorii pentru automobile electrice, ce urmează a fi introduse din anul 2030. Există și alte țări europene, precum Austria sau Franța, care au fixat de asemenea o dată concretă pentru implementarea elementelor de electromobilitate.