Începând cu 2 ianuarie așa numitele „Gigaliner” au voie să circule oficial pe multe din străzile din Germania. În câțiva ani zeci de mii de astfel de camioane foarte lungi ar putea ocupa străzile germane. Pentru Ministerul German al Mediului această decizie este scandaloasă și trimite critici dure în direcția Ministrului Transporturilor.
Faptul că pe străzile germane vor circula camioane XXL asigură conflicte în interiorul guvernului federal. Decizia Ministrului Federal al Transporturilor, Alexander Dobrindt, de a permite camioanelor de lungime mare să circule în traficul obișnuit nu este pe placul întregului cabinet și poate semnaliza un pas greșit din punct de vedere politic, spune secretarul de stat din Ministerul Federal al Mediului, Jochen Flasbarth. Consecințele circulației acestor camioane de dimensiuni neobișnuite se vor resimți și în traficul feroviar, aspect ce nu a fost suficient analizat.
În Germania vehiculele de transport marfă de lungime mare pot circula pe străzile din Germania la fel ca orice alt vehicul, începând cu acest an. Rețeaua de șosele pe care aceste vehicule-gigant vor circula, măsoară în prezent aproape 11.600 de kilometri. Așa numitele „Gigaliner” pot avea până la 25,25 metri lungime, ceea ce reprezintă un plus de 6,5 metri față de camioanele obișnuite. Ele sunt de asemenea autorizate să transporte până la 44 de tone de marfă.
Pentru trei din cinci tipuri de Gigaliner au fost ridicate restricțiile existente anterior. Pentru celelalte două tipuri faza de test a fost prelungită. Prelungirea fazei de probă cu o perioadă atât de lungă va conduce la popularea străzilor germane cu aproximativ 80.000 de astfel de vehicule-gigant în următorii ani, critică Flasbarth. Astfel că Ministerul Transporturilor din Germania va creea aspecte care nu sunt compatibile cu dreptul comunitar. La nivelul Uniunii Europene operarea acestor camioane nu a fost încă autorizată.
http://www.n-tv.de/wirtschaft/Bundesregierung-streitet-ueber-XXL-Lkw-article19450136.htmlâ