Un euro slab, majorări de prețuri și economisiri aduc pentru HeidelbergCement un rezultat pozitiv, care sprijină creșterea vânzărilor. Iar acest lucru convinge analiștii. Investitorii sunt însă mai sceptici.
Creșterea vânzărilor și rezultate mai bune: cifrele de afaceri de la HeidelbergCement au mulțumit piețele. Iar acest lucru a fost determinat printre altele de un euro mai slab. Majorările de prețuri pe piețe de bază importante, precum și economisirile și costurile reduse la energie. Într-un mediu de piață volatil acțiunile au urcat cu fix 1,5%. Din câștigătorul de top al indicelui DAX s-a transformat în al doilea cel mai mare pierzător după Eon.
Pe întregul an veniturile au urcat, potrivit datelor existente după primele estimări, cu șapte procente la 13,5 miliarde de euro. Rezultatul operațional a crescut cu fix 16% la 1,85 miliarde de euro, înainte de amortizare acesta s-a îmbunătățit cu 14% la 2,6 miliarde de euro.
Anul 2015 a fost pentru HeidelbergCement de departe cel mai bun an de la criza financiară, spune șeful concernului, Bernd Scheifele.
Pe parcursul anului creșterea a încetinit, pentru că parte din cererea de ciment vine din țări cu probleme precum Rusia sau Indonezia. În timp ce conflictul dintre Ucraina și Rusia a lăsat urmări negative, proiectele de infrastructură din Indonezia s-au amânat. În trimestrul patru vânzările au crescut cu doar două procente la 3,4 miliarde de euro.