Hollywood poate ucide industria cinematografică

În loc să așteptăm luni de zile până ce apar DVD-urile pe rafturile magazinelor, deci după ce practic toată lumea a văzut filmul la cinema, am putea să vizionăm cele mai noi filme direct la noi acasa? Pare o idee bună, pentru care multă lume ar plăti ceva în plus. Studio-urile de la Hollywood se orientează în prezent către servicii premium care pot să revoluționeze afacerile din industria cinematografică.

Un nou cuvânt este pe buzele tuturor celor care lucrează în domeniu: Premium-on-Demand. Până acum marile blockbustere de la Hollywood ajungeau în colecția personală de filme sau pe serviciile online de streaming doar la luni de zile de la lansarea lor la cinema. Dar mulțumită Netflix, Amazon și altor companii de profil tot mai mulți spectatori preferă să vadă filme acasă pe canapea, atunci când le convine lor mai mult sau când au timpul necesar, în loc să se prezinte la cinematograf la ore fixe. Acum producătorii vor să reducă semnificativ perioada ce trebuie să treacă după lansare și să ofere mai rapid filme noi în casele oamenilor.

Potrivit celor de la Wall Street Journal (WSJ) șefii studio-urilor de film planifică modificarea perioadei la 45 de zile, cât să se aștepte până ce filmele pot fi distribuite și caselor de închirieri, în locul licențelor actuale exclusive de 90 de zile care se acordă cinematografelor după lansarea unui film. Studio-urile de la Hollywood cer deja de multă vreme perioade mai scurte, dar au întâmpinat obstacole din partea operatorilor de cinematografe, care se tem pentru vânzările generate. Pentru că concurenții, reprezentați de Netflix sunt din ce în ce mai importanți și generează tot mai multe vânzări, discuțiile au înregistrat progrese.

Întrebarea este acum, când vor lua startul aceste servicii Premium-On-Demand, nu se mai pune problema dacă vor fi profitabile. Până la finalul anului filme actuale ar putea deveni disponibile în casele oamenilor imediat după debut, pentru prețuri ce variază între 30 și 50 de dolari. Detaliile noului model de afaceri sunt încă neclare: unele studio-uri vor să ofere filmele lor către servicii de streaming chiar și dupa zece zile de la lansare, alții vor să aleagă data publicării lor online în funcție de succesul pe care îl au în cinematografe.

http://www.n-tv.de/wirtschaft/Killt-Hollywood-das-Kino-Geschaeft-article19767330.html

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

+ 12 = 16