Honda Clarity Fuel Cell nu vine în Europa

Japonezii și americanii pot să conducă un Honda Clarity, care oferă o autonomie de 650 de kilometri fără nici un gram de emisii și posibilitatea unei alimentări complete în mai puțin de trei minute. Europenilor le este refuzată plăcerea de a conduce această limuzină high-tech pe bază de celule de combustibil.

De ce nu va sosi și aici? Această întrebare este pe buzele multor europeni. Limuzina are o lungime de fix cinci metri și este nu doar foarte silențioasă și comfortabilă ci și complet lipsită de emisii. Cu toate acestea, experiența deosebită rămâne rezervată doar pentru japonezi și americani.

Motivul este faptul că în urmă cu câțiva ani, când s-a luat decizia ca după FCX să se dezvolte a doua generație de automobile pe bază de celule de combustibil, doar americanii au spus da celor de la Honda, promovând proiectul. Acum clientul american poate merge la dealeri din SUA și să primească o ofertă pe care pur și simplu nu o poate refuza.

Clarity nu poate fi cumpărat, el poate fi doar închiriat pentru o durată de maxim trei ani de zile. Costurile se ridică la 369 de dolari pe lună. O sumă derizorie comparativ cu mărimea și performanța mașinii. Suplimentar, clienții care își doresc Clarity vor primi un voucher de combustibil în valoare de 15.000 de dolari (ce ar ajunge timp de zece ani) și o dată pe an câte un talon de 20 zile, care permite, spre exemplu, închirierea unei mașini pentru vacanță. Este clar că pentru Honda nu este o afacere suplimentară din care să se îmbogățească, dar altfel această tehnologie nouă și alternativă nu va putea pătrunde pe piață. Această experiență va fi posibilă și la Toyota prin modelul Mirai sau la Hyundai cu ix35 Fuell Cell. Nici unul dintre producători nu se gândește să obțină profit din această tehnologie pentru încâ câțiva ani.

În fond Honda Clarity este un automobil electric. Curentul nu vine însă dintr-o baterie, ci este generat într-o celulă de combustibil. În aceste celule groase de câțiva milimetri este generat curent electric din reacții chimice, adică se combină hidrogenul cu oxigenul. Ca și “deșeu” rezultă vapori de apă. Deci un proces extrem de curat, cu condiția ca hidrogenul gazos să fie obținut utilizând surse de energie regenerabile.

Honda Clarity impresionează și la alte capitole, dând senzația unei limuzine de lux. Chiar dacă motorul electric are “doar” 174 de cai putere, puterea este suficientă pentru orice fel de situații de zi cu zi. De asemenea, cuplul motor maxim de 300 Nm este disponibil practic de la pornire. Honda promite, după normele UE, o autonomie de fix 650 de kilometri. Pentru un plin sunt necesari cinci kilograme de hidrogen. În timpul unui drive test în jurul capitalei daneze Copenhaga șoferul nu a obținut această valoare. În display era afișată o autonomie de 86,5 kilometri pe kilogram de H2, ceea ce corespunde unei autonomii de 430 de kilometri, în ciuda fixării unei limite rezonabile de viteză la maxim 110km/h.

http://www.n-tv.de/auto/Honda-Clarity-Fuel-Cell-der-waere-was-article19822223.html

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

7 × 1 =