Honda a oferit cu ocazia Detroit Auto Show o demonstrație simplă ce implică realitate augmentată, folosind HoloLens de la Microsoft. Implică utilizarea uneia dintre căști, după care utilizatorul se plimbă prin jur și se urcă în mașină. Tot procesul durează între cinci și zece minute în total. Și este probabil una dintre cele mai utile demonstrații de realitate augmentată la care presa a asistat recent.
Demonstrația este doar o modalitate foarte elegantă de a lăuda specificațiile și caracteristicile unei mașini noi de la Honda. HoloLens nu sunt tocmai comfortabile. De asemenea, pentru cineva care poartă ochelari și nu are lentile de contact, procesul va fi cel puțin neplăcut.
Dar partea interesantă este precizia cu care casca plasează elementele plutitoare de AR în jurul și în interiorul mașinii. Chiar și după ce utilizatorul a ieșit din mașină, casca face să pară că există linii colorate și săgeți care indică spre caracteristicile utile și interesante, precum sistemul de infotainment sau display-ul heads-up. Dacă utilizatorul stă pe locul șoferului și se uită în față, el poate urmări o animație în stilul filmului Tron, care trece prin parbriz și dă senzația că mașina rulează pe șosea.
Nici o parte din această experiență nu a fost cu totul imersivă sau realistică, ca o experiență în realitatea virtuală. Iar unghiul de vizualizare limitat pe care îl oferă HoloLens i-a făcut pe utilizatori să scape foarte ușor din vedere anumite marcaje sau săgeți care aveau rolul de a direcționa utilizatorii prin mașină. Dar este în cele din urmă o modalitate distractivă prin care lumea poate afla informații despre o mașină care este altfel relativ plictisitoare. Este genul de experiență de care ar putea beneficia toți dealerii auto, în special dacă designul căștilor ar fi mai “slim”.