In apararea firmelor fata de stirile nefondate, s-a nascut POLITIA FACEBOOK

gvpk9kqturbxy8xngq5otcwntllndm3ywfknda4otc3ngnkyzm0yzdjys5qcgvnkpudam0bxm0vym0mbpuczqhgamldgaexag

De cateva zile, si mai ales dupa “castigarea” alegerilor americane de catre Donld Trump, in mass media mondiala s-a format o noua ingrijorare dar si un trend de atitudine-cum ne aparam in fata stirilor false, ca persoane fizice dar si ca firme. Oradenii, doi, au facut ceva valva virala pe net de cateva saptamini, unul cu un site de stiri false care sa il favorizeze pe Donald Trump in alegeri despre care Ivoline a scris aici, un altul care ieri a dat o imagine indoielnica de la Moneasa care a pus pe jar DSVA Arad si despre care Ivoline a scris aici. Angela Merkel a ridicat oficial (vezi aici) problema determinind  infricosarea fata de o cenzura de nou tip. Azi Europa FM a dezbatut aceeasi tema cu intrebarea cum ne aparam.

Solutia exista deja la trei tineri din Polonia care si-au dat seama cat conteaza pentru firme ce se spune despre ele pe retelele sociale, forumuri sau in publicatiile online, si au adunat peste 4 milioane de dolari de la investitori, intr-o firma de monitorizare si “ascultare” a internetului.

Comentariile unui “prieten” nesuferit de pe Facebook iti pot strica ziua, insa pentru firme si branduri, haterii pot declansa crize de imagine, cu pierderi de clienti si de bani. spune Kamil Bargiel, unul dintre cei trei fondatori ai firmei de “social listening” SentiOne, care activeaza si pe piata din Romania, interviu difuzat aici din care redam cateva aspecte.

Anul trecut – spune Kamil – o gramada de lume de pe Facebook vedea o tanara mamica revoltata ca a gasit un sobolan mort in fulgii de ovaz pe care ii cumparase pentru copil. Erau si fotografii postate. Compania care producea fulgii de ovaz a simtit imediat valul seismic care se propaga in social media.

“A atras atentia foarte rapid, iar compania a detectat foarte repede. Au contactat persoana impreuna cu institutiile statului si s-au dus la ea sa colecteze o mostra. Dar s-a dovedit ca nu era niciun animal mort, ci niste fulgi de ovaz care luasera forma aceea semanand cu un sobolan. Compania a actionat foarte rapid si a redus valva creata, iar femeia si-a prezentat scuze” – povesteste Kamil Bargiel (30 de ani), cofondator si CEO al firmei de social listening SentiOne.

“Dar, desigur, Google nu iarta niciodata si multi oameni care au auzit primul mesaj nu l-au mai auzit si pe al doilea, asa ca ei cred ca era intr-adevar un sobolan mort”, adauga el.  In era social media, nici expertii, nici jurnalistii si nici bloggerii nu se mai pot lauda ca detin monopolul opiniei despre fotbal, masini, politica sau gadgeturi. Practic, orice user de pe Facebook sau Twitter poate raspandi informatii despre un produs sau un brand, care pot fi crezute si share-uite mai departe de mii si mii de “prieteni” si “prieteni ai prietenilor” din reteaua sociala.

“Putem imparti liderii de opinie in ambasadori de brand, brand lovers sau brand haters. Sunt persoane care au impact asupra brandului tau si pot sa iti ridice marketingul sau vanzarile. In social media oricine poate fi un lider de opinie. De exemplu, daca vrei sa verifici care a fost impactul companiei tale de marketing sau ce se spune pe internet despre noul tau produs sau serviciu, poti sa ne spui: <<verifica asta si da-mi informatia!>>. Companii de toate dimensiunile – mici, locale, multinationale – considera ca au nevoie de monitorizare si verificare continua asupra reputatiei lor si asupra a ceea ce se spune pe internet. Au nevoie de monitorizare continua sa vada daca nu este vreo problema cu imaginea brandului”, ne spune Kamil.

De cand cu Facebook si Twitter, viteza de propagare a informatiei a crescut enorm, iar directiile in care circula aceasta construiesc un labirint la scara planetara chiar.

Monitorizarea SentiOne cuprinde:

-aspecte ale comportamentului oamenilor in social media,
-numarul de mentiuni sau distributia surselor,
-identifica liderii de opinie.
-ruleaza si algoritmi avansati de estimare a reach-ului. “De exemplu, putem sa spunem care a fost reach-ul estimat al campaniei tale sau al unei singure postari chiar”.
-adauga liste, date geografice si de geo-localizare, pentru a putea determina localizarea clientilor sau a consumatorilor care posteaza pe internet, date despre genul consumatorilor, cati barbati si cate femei au evaluat produsul.

In prezent, compania ofera pachete standard de servicii intre 23 de euro si 118 euro pe luna, precum si servicii personalizate mai scumpe. SentiOne spne ca are 2.000 de clienti, din care mentioneaza mari branduri ca Gillette, P&G sau Huawei. SentiOne a intrat pe profit dupa primele 6 luni si creste cu 100% pe an.

Ca o consecinta a tuturor celor de mai sus si Facebook (vezi aici) si Google au decis sa caute o serie de solutii pentru ca platfomele create sa nu devina platforme ucigase, de producere a unor victime pe baza de stiri false.

sursa

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

6 × = 30