Un motiv pentru care automobilele electrice nu au succesul sperat în Germania este haosul general din domeniul duzelor de încărcare. Ministrul German al Economiei, Sigmar Gabriel, vrea ca prin proiectul său denumit “SLAM” să aducă puțină ordine și apelează pentru acest lucru și la producătorii germani. Există deja alternative: “Charge Lounges” dezvoltate de Institutul Fraunhof sunt compatibile cu toate standardele de încărcătoare. Alte proiecte pilot doresc să elimine complet multitudinea de duze de încărcare existente pe piață. Prin “încărcare inductivă” bateria automobilului electric se reîncarcă fără prize sau cabluri.
Pentru a încărca un automobil electric, procesul trebuie să fie la fel de simplu ca și alimentarea cu benzină a unui automobil cu motor clasic. Cel puțin așa scrie pe pagina oficială a proiectului guvernamental “SLAM – Rețea de încărcare rapidă pentru magistrale și metropole”, demarat de Ministrul German al Economiei, Sigmar Gabriel. Până în 2017 ar fi trebuit construite 400 de stații de încărcare pentru automobile electrice în toată Republica Federală, pentru a garanta o acoperire națională parțială. 8,7 milioane de euro au fost investiți de Ministerul Economiei, 4,2 milioane au venit de la parteneri din mediul economic. Este un efort plin de sens. Infrastructura slabă a stațiilor de încărcare este unul dintre motivele pentru care automobilele electrice nu au succes în Germania.
Stațiile SLAM suportă doar automobile electrice cu priză de încărcare CCS (Combined Charging System). Acest standard este în general prezent la producătorii germani. Producătorii japonezi precum Nissan, Toyota sau Mitsubishi utilizează sistemul CHAdeMO-System (Charge de Move), a căror mufă nu este compatibilă cu stațiile de încărcare SLAM. Este un aspect extrem de enervant, pentru că japonezii sunt pionieri în domeniul electromobilității și astfel pe o bună parte din șoselele germane circulă modele electrice japoneze. Nissan Leaf, spre exemplu, este una dintre cele mai bine vândute mașini electrice din lume. 160.000 de exemplare au produs japonezii până acum din acest model, dintre care 2000 circulă în Germania.
Unul dintre motivele pentru care clienții ezită să cumpere automobile electrice este faptul că acestea sunt impractice. La autonomia redusă și prețul ridicat se mai adaugă faptul că există foarte multe sisteme diferite de încărcare. Cine vrea să folosească un automobil electric se sperie pur și simplu de multiplele standarde de prize și descrierile lor criptice. Pentru curent alternativ (AC) există Tip 1, Tip 2, Tip 3A, pentru curentul continuu există CCS și CHAdeMO. La acestea se adaugă sisteme suplimentare de prize precum SchuKo, CEE Red, CEE Blue și apoi conexiunea specifică automobilelor Tesla. Germania sprijină standardul CCS, restul Europei Tip 2, care este compatibil cu CCS, iar automobilele japoneze precum și o parte din concernul GM utilizează CHAdeMO. Până ajunge să înțeleagă cum funcționează toate acestea și care ar fi mai potrivit, clientul se plictisește.
http://www.sueddeutsche.de/auto/elektromobilitaet-warum-einfach-wenn-es-auch-kompliziert-laedt-1.2426980