Incepe o noua istorie, prin canalul Panama, deschis duminica, vor traversa 96% din toate vasele planetei

RTR4UK6P

Vasele comerciale de mărfuri devin tot mai mari, prea mari pentru vechiul canal Panama. De nouă ani de zile 40.000 de angajați lucrează necontenit pentru a extinde al doilea cel mai important canal maritim din lume. Au fost nevoie de 12 milioane de tone de ciment, iar acum a venit vremea să fie încercat.

cosco1

Vasul “Cosco Shipping Panama” a scris duminică 26 iunie 2016, istorie în domeniul transportului maritim. Vaporul va deveni primul vas care va traversa noul canal dintre Oceanul Atlantic și Oceanul Pacific. Căpitanul vasului, Jude Rodrigues, a declarat înainte de plecarea sa din portul grecesc Piraeus că a traversat de nenumărate ori canalul Panama, dar va avea onoarea de a traversa primul varianta sa extinsă va fi o experiență de neegalat.

“Cosco Shipping Panama” a traversat dimineață (ora locală) ecluzele de la Agua Clara de pe partea Oceanului Atlantic, va naviga apoi prin lacul Gatún și prin canalul îngust Culebra Cut, la prânz ajungând în dreptul ecluzelor de la Cocolí din apropierea orașului Panama, pe partea cu Oceanul Pacific. La ceremonie vor fi prezente 62 de delegații internaționale, mai mulți șefi de stat și numeroși reprezentanți economici.

RTX1G5EQ

Renovarea celui de-al doilea traseu maritim ca importanță după canalul Suez a durat nouă ani de zile și a costat minim 5,25 miliarde de dolari. În total au fost angajați 40.000 de oameni pe șantier. Aceștia au excavat 150 de milioane de metri cubi de pământ și moloz, plasând, de asemenea, 12 milioane de tone de ciment, precum și 192.000 de tone de oțel.

Renovarea a fost necesară, pentru că în lume se construiesc nave tot mai mari. Astfel că operatorii canalului au trebuit să reacționeze, pentru că altfel canalul va deveni neinteresant pentru armatori și companiile de transport.

RTR28FW1

Pe viitor chiar și cargobot-uri din așa-numita clasă PostPanamax, cu peste 14.000 de containere, vor putea traversa canalul. Multă vreme canalul suporta doar vase cu maxim 4400 de containere. Chiar și tancurile pentru gaze petroliere lichefiate vor putea alege ruta mult mai rapidă și mult mai eficientă din punct de vedere al costurilor, prin canalul trans-american. După lărgirea canalului, acesta va putea fi din nou traversat de 96% din toate vasele aflate în oceanele planetei noastre. Operatorii canalului estimează o dublare a volumului de mărfuri ce tranzitează în prezent canalul, estimat la 300 de milioane de tone.

81486309

dcc11c688a2f2e8a0ebda4e0fc99ebc5

RTR1TEJJ RTR2SVXS RTR4UK6D RTR4UK6P RTR4UK7P RTR4UK7R RTR4UK8B RTR4UK65 RTR4UK76 RTR4V0Q7 RTR28FW1 RTX1AQBC RTX1DDI0 RTX1DDJX RTX1G5EQ RTX1G5F8 RTX2DWYZ RTX2DX0A RTX2DX09 RTX12RUV RTX17M7K RTX175O0 RTX189K1 RTX18890

http://www.n-tv.de/wirtschaft/Neuer-Panamakanal-oeffnet-Schleusentore-article18045981.html

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

42 − 39 =