Industria din România are nevoie de 10.000 de roboți industriali pentru a fi competitivă în Europa Centrală și de Est

România deține, la ora actuală, 11 roboți la 10.000 de lucrători industrali, dar industria autohtonă are nevoie de 10.000 de asemenea roboți industriali pentru a rămâne competitivă în Europa Centrală și de Est, arată datele Federației Internaționale pentru Robotică, publicate marți.

‘Producătorii industriali din România au nevoie de investiții masive în automatizare și robotizare pentru a se adapta la actualele condiții, caracterizate de creșterea salariilor din sector, de lipsa relativă de personal calificat și necesitatea asimilării în producție a produselor cu valoare adăugată ridicată. Pentru a atinge nivelul mediu de productivitate din regiune, România are nevoie de un salt calitativ, bazat pe automatizarea și robotizarea unor sectoare întregi din domeniul industrial. Trebuie să eliberăm rapid forța de muncă prinsă în activități repetitive și anoste pentru a putea face loc activităților specifice producției cu valoare adăugată ridicată. Experiența țărilor, precum Ungaria sau Polonia a arătat că procesele de automatizare și robotizare au mers mână în mână cu creșterea salariilor și a numărului de posturi disponibile în industrie’, consideră Horia Stănese, Business Development Manager, Universal Robots, compania care a inventat robotul industrial ce lucrează alături de angajat.

Conform Federației Internaționale pentru Robotică, România are 11 roboți la 10.000 de lucrători industriali, în timp ce în Polonia numărul acestora este de 28, iar în Ungaria de 57 de roboți la 10.000 de lucrători industriali. Cehia este cea mai dezvoltată piață central și est europeană, cu aproape 100 de roboți la 10.000 de muncitori.

Estimările de specialitate arată că pentru a ajunge la nivelul mediu de robotizare al regiunii, de 60 de roboți la 10.000 de muncitori, economia românească are nevoie de circa 10.000 de roboți industriali pentru a rămâne competitivă în Europa Centrală și de Est.

Roboții colaborativi (coboții) sunt ușor de folosit, adaptabili, eficienți din punctul de vedere al costurilor și pot fi utilizați în siguranță. Aceștia pot fi programați simplu și repede, chiar și de către persoane fără experiență.

Ținta de vânzări a companiei Universal Robots pentru piața românească, în 2017, este de a dubla stocul existent, de peste 100 de roboți. În ceea ce privește piața roboților colaborativi, Universal Robots are o cotă de piață de 85% — 90%.

În perioada 2009 — 2016, compania a vândut peste 22.000 de roboți colaborativi, iar durata de amortizare a investiției este de 195 de zile, susțin reprezentanții Universal Robots.

Universal Robots a fost fondată în anul 2005, este parte din Teradyne Inc. și are sediul în Odense, precum și filiale și birouri regionale în SUA, Spania, Germania, Singapore, Cehia, India și China. Compania are peste 300 de angajați în întreaga lume.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

7 + 2 =