Un român a realizat primul Lamborghini electric cu baterii în caroserie și motoare pe roți

Cu o caroserie care acționează și drept baterie și o construcție de fibră de carbon cu tehnologie de auto-reparație, este una din cele mai inovatoare mașini-concept văzute vreodată.

Compania italiană de supercar-uri a făcut parteneriate cu niște băieți foarte deștepți de la MIT, iar rezultatul este o mașină-concept complet nouă, extrem de inovativă, numită Terzo Millennio. Acesta este termenul italian pentru “Al Treilea Mileniu”, mașinăria cu propulsie electrică pare că arată drumul pe care o va apuca Lamborghini în privința designului și tehnologiei. De fapt, Stefano Domenicali, CEO și Chairman la Lamborghini, a catalogat această colaborare ca fiind o pagină importantă pentru viitorul mașinilor super sport din mileniul al treilea.

Să stabilim totuși un lucru, în legătură cu mileniul al treilea. Termenul este de fapt un cod pentru tehnologii sau design care ar putea să le vedem pe șosele în viitorul mai îndepărtat și nu vorbim despre lucruri pe care le vom vedea în următoarea generație de Lamborghini.

Producătorul auto a realizat un parteneriat cu MIT pentru dezvoltarea de sisteme avansate pentru stocare de energie, precum și pentru a împinge ștafeta în termeni de științe ale materialelor. În mod concret, profesorul român Mircea Dinca de la Departamentul de Chimie din cadrul MIT (Massachusetts Institute of Technology) și profesorul Anastasios John Hart de la Departamentul de Inginerie Mecanică au condus proiectul, în colaborare cu profesioniști din cadrul departamentului de dezvoltare de la Lamborghini.

La o primă privire, rezultatele sunt relativ spectaculoase. Terzo Millenio a fost dezbrăcat de orice fel de ornamente și elemente care nu sunt absolut necesare, pentru a ajunge la o mașină orientată strict pe performanță brută, cu o structură ultra ușoară, optimizată pentru eficiență aerodinamică și care oferă doar două locuri, deloc surprinzător. Designul este brutal de pragmatic, similar lui Aston Martin Valkyrie, unde orice spațiu non-esențial nu este acoperit cu panouri, ci este mai degrabă expus, permițând aerului să găsească noi căi de trecere. Cu câte un motor electric amplasat pe fiecare din cele patru roți, designerii au avut cale liberă pentru a lucra cu mult mai mult decât o foaie albă de hârtie.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

8 × 1 =