Lidl printează în Republica Cehă pliante publicitare care provoacă un val de stupoare. Motivul este unul din modelele masculine care sunt prezentate pe pliant, acesta purtând un pulover care poate fi cumpărat din magazinele companiei. Iar criticii spun că bărbatul din imagine nu îi reprezintă pe cehi.
În Cehia un pliant publicitar al discounterului german Lidl provoacă reacții dure. Pe pagina de Facebook a companiei s-a format un adevărat „shitstorm”. Cauza este unul din modelele care sunt prezentate pe pliant, acesta fiind de culoare.
Unul din comentatorii de pe Facebook spune că obișnuia să cumpere adesea de la Lidl, dar nu vrea să vadă acest tip de campanie multi-culturală. Mulți din cei care au comentat pe Facebook cred că, compania a exagerat cu această campanie. Pe pliantele publicitare din Cehia, lumea se așteaptă să găsească un personaj tipic din Cehia. Alt comentator spune că nu suportă această atitudine înspre multiculturalitate. Ea va conduce la anihilarea rasei albe.
Reacțiile față de reclamă nu sunt deloc surprinzătoare. În timpul crizei refugiaților, spre exemplu, atitudinea negativă a cehilor față de aceștia a ieșit la iveală de câteva ori. Țara nu a dorit să găzduiască nici un fel de refugiați.
Cota de străini în Cehia este foarte scăzută (doar 4%) în comparație cu media UE. Peste 60% din populație este convinsă că imigranții sunt de vină pentru șomajul în creștere și pentru nivelul tot mai ridicat al criminalității. Fiecare al doilea ceh este de părere că sunt oricum prea mulți străini în țara lor.