Volkswagen încearcă să se aprovizioneze pe termen lung cu cobalt pentru automobilele sale electrice, dar nu găsește nici un furnizor. Episodul ilustrează cea mai mare problemă a producției în masă de automobile electrice: materia primă pentru baterii este foarte limitată.
Ford, Daimler, Volkswagen – cei mai mari constructori auto din lume se întrec în planuri de atac pentru a deveni lideri mondiali în sectorul automobilelor electrice. Până în anul 2025 concernul VW vrea să lanseze 30 de modele electrice și vrea să facă o concurență puternică pentru Tesla. GM vrea ca în următorii șase ani să producă 20 de modele de mașini complet electrice. Chiar și cei de la Daimler vor să își electrifice flota până în anul 2022. Dar revoluția electrică a producătorilor auto se apropie tot mai mult de anumite limite fizice.
VW a început să dea de situații dificile. Potrivit celor de la Financial Times, concernul de la Wolfsburg încearcă să își asigure pe termen lung aprovizionarea cu cobalt, care este pe lângă litiu cel mai important metal pentru producția de baterii. Reprezentanții VW au eșuat în acest demers, în luna septembrie VW ar fi semnat un contract de aprovizionare cu o durată minimă de desfășurare de cinci ani, cu preț fix pe toată durata contractului. Dar nu s-au găsit furnizori care să facă așa ceva. Prin urmare, invitația de participare a fost prelungită până la finalul lunii octombrie.
Un motiv al lipsei de candidați ar fi faptul că gigantul auto ar fi procedat în atragerea furnizorilor așa cum o face de obicei: el a încercat să pună presiune pe costurile aprovizionării prin încheierea de contracte pe termen lung. Potrivit celor de la FT, Volkswagen a dorit ca materia primă să îi fie livrată cu mult sub prețul actual al pieței. Iar un astfel de pas denotă aroganță, denotă faptul că sunt obișnuiți să fie lideri ai pieței globale de automobile, spune un comerciant. Nu are însă nici un sens ca un posibil furnizor să deschidă negocierile.
http://www.n-tv.de/wirtschaft/Droht-VW-der-Elektro-Schock-article20086209.html