Moduri critice în care managerii motivează si demotivează angajaii

aaeaaqaaaaaaaakvaaaajge2nzdhzjmwltgxotktngvkyi1imzg2ltdimzblnjc5ngzlmw-2

                                                             

Puține lucruri sunt la fel de costisitoare și provoacă la fel de multe probleme precum actiunile managerilor care ucid moralul. Cercetarile Gallup arată că 70% dintre angajații se consideră demotivati la locul de muncă. Organizațiile știu cât de important este să aibă angajați motivati şi implicați, dar cei mai mulți nu reușesc să gasească manageri responsabili pentru a face acest lucru posibil.

Cercetarile de la Universitatea din California au constatat că angajații motivați au fost cu 31% mai productivi, au avut vânzări de 37% mai mari, și au fost de trei ori mai creativi decât angajații nemotivati corespunzător. Acestia de asemenea au fost cu 87% mai putin probabil sa renunte, potrivit unui studiu al Corporate Leadership Council realizat pe 50.000 de oameni.

Cercetarile Gallup arată că 70% din motivația unui angajat este influențată de managerul său. Nu-i de mirare că angajații nu părăsesc locurile de muncă; ei părăsesc managerii.

Înainte ca managerii să poată începe să creeze angajați motivați, există unele lucruri critice pe care ar trebui sa nu le mai facă. Ceea ce urmează sunt unele dintre cele mai grave comportamente pe care managerii trebuie să le elimine de la locul de muncă.

1.Lucrurile carea demotivează si cele care motiveaza angajatii

Intocmirea unei mulțimi de reguli stupide. Companiile au nevoie de reguli, este adevarat, dar aceste reguli nu trebuie sa fie reguli inutile care innebunesc oamenii. Când angajații buni se simt ca la big brother, ei cu siguranta vor cauta un alt loc de muncă.

Lasand ca realizarile să treaca nerecunoscute. Managerii trebuie să comunice cu oamenii lor pentru a afla ce îi face să se simtă bine (pentru unii, poate fi o marire de salariu, pentru alții, este o recunoaștere publică) și apoi sa ii recompenseze pentru o muncă bine făcută. Cu cei mai performanti acest lucru se va întâmpla de multe ori daca o faci corect.

Angajarea și promovarea persoanelor nepotrivite. Angajatii buni care muncesc din greu doresc să lucreze cu profesioniști. Atunci când managerii nu se straduiesc sa angajeze oameni buni, este un demotivant major pentru cei care vor lucra alături de ei. Promovarea oamenilor nepotriviti este chiar mai rea şi nu e de mirare ca cei mi buni pleacă.

Tratarea tuturor în mod egal. În timp ce această tactică functioneaza cu copiii de la școală, la locul de muncă ar trebui să funcționeze în mod diferit. Tratarea tuturor în mod egal arată că, ce cele mai bune performanțe nu sunt recunoscute, si munca grea a celor buni nu este apreciată.

Tolerarea performanțelor slabe. Atunci când permiti legăturilor slabe să existe fără a avea consecințe, ii vor trage în jos pe toți ceilalți, mai ales pe cei mai buni.

Nerespectarea angajamentelor. A face promisiuni oamenilor te duce pe linia fină intre a-i vedea foarte fericiti sau privindu-i cum ies pe ușă. Nerespectarea angajamentelor va fi considerata o atitudine nepăsătoare și o lipsă de respect. La urma urmei, în cazul în care șeful nu își onorează angajamentele sale, de ce ar trebui să o facă ceilalți?

A fi apatic. Mai mult de jumatate din persoanele care părăsesc locul de muncăo fac din cauza relației cu șeful lor. Companiile inteligente se asigura că managerii lor știu cum să pastreze echilibrul intre a fi profesionist si a fi uman. Aceştia sunt sefii care sarbatoresc succesul unui angajat, empatizează cu cei care trec prin vremuri grele, și incurajeaza oamenii chiar și atunci când doare. Este imposibil să lucrezi pentru cineva opt ore pe zi, atunci când acestia nu sunt implicați personal și nu le pasă de nimic altceva decât productivitatea.

2.Lucrurile care motiveaza angajatii.

Odată ce managerii au eradicat cele șapte comportamente negative care ii demotivează pe cei mai buni, este timpul să le înlocuiască cu următoarele șapte comportamente care îi fac pe oameni sa isi iubească locurile de muncă.

Respectarea regulei de platină. Regula de Aur (tratează-i pe ceilalți așa cum doresti să fii tratat) are un defect: ea presupune că toți oamenii doresc să fie tratate în același mod. Aceasta ignoră faptul că oamenii sunt motivați de lucruri foarte diferite. O singură persoană iubește recunoașterea publică, în timp ce alta detestă sa fie in centrul atenției. Regula de platină (tratează-i pe alții aşa cum vor sa fie trataţi) corectează acel defect. Managerii buni sunt buni la citirea altor oameni, și își ajustează comportamentul și stilul lor în mod corespunzător.

Fii tare, fără a fi dur. Forța este o calitate importantă într-un lider. Oamenii vor aștepta să vadă dacă un lider este puternic înainte de a decide să il urmeze sau nu. Oamenii au nevoie de curaj în liderii lor. Ei au nevoie de cineva care poate lua decizii dificile și veghea asupra binelui grupului. Ei au nevoie de un lider care va sta in picioare când lucrurile devin dificile. Oamenii sunt mult mai susceptibili de a arăta puterea din ei înșiși, atunci când liderul lor face același lucru. O mulțime de lideri greșesc dominând, controland, și adoptand un comportament dur prin putere. Ei cred că preluarea controlului și împingând oamenii din jur vor inspira cumva un text loial. A fi tare nu este ceva ce poate forța oamenii; este ceva ce câștigi demonstrând-l in timp și în fața adversității. Numai atunci oamenii vor avea incredere si vor sti ca trebuie sa te urmeze.

Aminteste-ti că, comunicarea este o stradă cu două sensuri. Mulți manageri cred că ei sunt comunicatori grozavi, nu-și dau seama că ei comunica doar într-o singură direcție. Unii se mândresc cu a fi abordabili și ușor accesibili, dar ei nu aud cu adevărat ideile pe care oamenii le împărtășesc cu ei. Unii manageri nu stabilesc obiective sau pentru a oferi context lucrurilor pe care le cer oamenilor să le facă, iar alții nu oferă niciodată feedback-ul, lăsând oamenii întrebându-se dacă vor fi promovaţi sau concediaţi.

Fii un model, nu un predicator. Marii lideri inspiră încredere și admirație prin acțiunile lor, nu doar prin cuvintele lor. Mulți lideri spun că integritatea este importantă pentru ei, dar marii lideri vorbesc demonstrând integritate în fiecare zi.

Fii transparent. Managerii buni sunt transparenti și apropiati de obiectivele companiei, așteptări și planuri.

Fii umil. Putine lucruri ucid motivatia la fel de repede ca și aroganță şefului. Sefii buni nu acționează ca și cum acestea sunt mai buni decât tine, pentru că ei nu cred acest lucru.

Demonstreaza interes real în echilibrul dintre viața profesională si sociala a angajaților. Surmenarea angajatilor buni este demotivanta; îi face să se simtă ca și în cazul în care acestea sunt pedepsiți pentru performanța lor . Surmenajul angajaților este, de asemenea, contraproductiv. Noua cercetare de la Stanford arata ca productivitatea pe oră scade brusc atunci când se depaseste 50 de ore de lucru pe saptamană, iar productivitatea scade atât de mult, după 55 de ore incat nu se obține nimic din munca suplimentară.

https://www.linkedin.com/pulse/critical-ways-managers-motivate-demotivate-employees-bradberry

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

64 − 54 =