Lufthansa face afaceri cu drone
Lufthansa operează de ceva vreme nu doar în traficul aerian de pasageri sau mărfuri, ci își extinde divizia de servicii, văzând, prin intermediul CEO-ului, Carsten Spohr, potențialul din afacerile cu drone.
Lufthansa, companie lovită de probleme, are descoperit pentru sine un nou domeniu de afaceri. Este vorba în primul rând de formare de piloți și de întreținerea de aeronave, dar nu pentru avioane comerciale ci pentru drone private. Potrivit șefului Lufthansa, Carsten Spohr, aparatele de zbor folosite în principal pentru scopuri militare se confruntă în ultima vreme cu un potențial boom în transportul privat de mărfuri.
Spohr nu vrea să lase fără job piloții din carlinga avioanelor de pasageri, deși o astfel de decizie s-ar putea apropia, având în vedere că nu s-a ajuns la un acord cu aceștia în conflictul tarifar, nici după 12 runde de greve spontane. Este vorba în primă fază de oferirea de servicii și apoi doar într-o posibilă a doua fază ofertarea de drone proprii.
Până în prezent operarea de aparate de zbor fără echipaj uman este puternic limitată în Germania. Dronele au nevoie să fie autorizate, ele au permisiunea de a ridica de la sol o greutate de maxim 25 de kilograme și au de asemenea permisiunea de a zbura la o altitudine maximă de 100 de metri.
Accesul acestora în jurul aeroporturilor este de asemenea limitat. Pilotul trebuie să aibe de asemenea aparatul de zbor în raza sa vizuală pe tot parcursul operării sale, ceea ce face imposibilă utilizarea acestuia la livrarea de mărfuri sau colete.
Pentru prima sa dronă de colete, Deutsche Post / DHL trebuie să obțină o aprobare pentru fiecare zbor, pentru că acesta este utilizată pe insula Juist din Marea Nordului și este condusă fără a fi în raza vizuală a operatorului.
Pentru scopuri profesionale precum spre exemplu lucrări de măsurare în construcții există modele mai mici, cu o greutate maximă autorizată de 5Kg, ce beneficiază de o autorizare simplificată.
http://www.n-tv.de/wirtschaft/Lufthansa-setzt-auf-Drohnen-Geschaeft-article15437081.html