Magazinul on line poate vinde mai bine prin opiniile cumparatorilor si nu prin publicitate

Conținutul generat de utilizatori este mai influent pentru cei care cumpără online decât motoarele de căutare și publicitatea. Din ce in ce mai multi consumatori online achiziționează produse și servicii ținând cont de comentarii și recenzii. Asta înseamnă o investiție consistentă în dezvoltarea experienței clienților. Cum poți să îmbunătățești experiența cliențiilor tăi fără să cheltui bani?

Conținutul generat de utilizatori (UGC) constă în evaluări, recenzii, fotografii, videoclipuri, postări sociale și participarea la întrebări și răspunsuri. Cele mai folosite sunt recenziile și comentariile. Potrivit unui studiu recent – “Hearing the Voice of the Consumer”- realizat de Ipsos, 71 % dintre respondenți spun că țin cont de conținutul generat de utilizatori.

Evaluările și recenziile online sunt principalele surse de încredere și cele mai consultate de către consumatori atunci când vor să achiziționeze un produs sau un servciu.90% dintre respondenți au spus că continutul generat de utilizatori a avut cel puțin o influență asupra achizițiilor lor online.

Aproximativ 53% l-au considerat “extrem de influent” sau “foarte influent”, un procent mai mare decât pentru orice altă categorie. După recenzii și comentarii, motoarele de căutare au avut cea mai mare influență asupra achizițiilor, potrivit studiului citat.

Recenziile și comentariile ajută la creșterea încrederii consumatorilor pentru a cumpăra online. “Cresterea increderii mele de cumparare” este citată drept cea mai mare influenta a recenziilor. Al doilea element influențator este “îmbunătățirea feedback-ului de la clienți”.

Consumatorii online consideră că, conținutul generat de utilizatori contribuie la crearea unor “experiențe mai autentice de cumpărături” .

Concluzia cea mai importantă a studiului este că ratingurile, recenziile sunt mai influente decât publicitatea și asta presupune o investiție mai mare în experiența clienților.

Sfaturi practice pentru fidelizarea clientiilor:

folosește personalizarea: consumatoriilor le place atunci când un site ține evidența vizitelor sale și îi recomandă ce lucruri să cumpere.

sondează: comunică cu ei despre produsul tău prin sondaje sau e-mail și vei avea posibilitatea de a obține perspective valoroase asupra modului în care clienții percep produsele sau serviciile tale

ține cont de sugestiile și recomandările cliențiilor asupra produselor sau serviciilor pe care le oferi

întelege profilul cliențiilor tăi: cu cât înțelegi mai bine profilul cliențiilor tăi din zona respectivă cu atât mai bine poți proiecta o experiență adaptată la dorințele și nevoile lor.

oferă cât mai multe informații: fii transparent în relația cu ei. Aici intră și modul în care faci promoțiile, anunțurile din social media dar și redactarea detaliilor despre produse.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

25 + = 31