CEO-ul Magic Leap, Rony Abovitz și comisarul NBA Adam Silver au anunțat recent planuri pentru a aduce pe piață conținut NBA exclusiv pentru ochelarii AR de la Magic Leap, prin difuzarea de conținut pe ecrane virtuale. Nu a fost un anunț care să promită că lumea se va schimba, dar a fost un indiciu că tehnologia de la Magic Leap ar putea fi mai mult decât un balon de săpun, iar compania se gândește deja la genul de conținut care este necesar pentru a-i convinge pe oameni să poarte pe fețe computerele viitorului.
Ceea ce este mai interesant este că Abovitz crede că videoclipurile volumetrice – o modalitate de a suprinde videoclipuri ca și obiecte sau scene 3D – va putea fi prezentată live utilizatorilor într-o perioadă relativ redusă de timp, iar tipul de cameră care va face acest lucru posibil este foarte probabil să înlocuiască tipul tradițional de cameră utilizat în prezent pentru transmisiuni.
Într-un interviu pentru The Verge, Abovitz a declarat că el crede că vom avea această tehnologie în următorii 2-5 ani, iar atunci va fi posibil pentru utilizatori, din punct de vedere tehnic, să poarte căști sau ochelari Magic Leap pentru a urmări un meci NBA sau evenimente similare, dar într-o formă holografică și interactivă.
Abovitz a mai adăugat că, pentru a funcționa, această tehnologie va avea nevoie de multiplii senzori de cameră pe poziții fixe, care să fie plasați în jurul unui eveniment. Astfel că pe viitor, regizorii vor folosi camere mult mai mici dar cu rezoluție mai mare, în loc de cele 30 de camere mari de TV care să captureze imagini din unghiuri diferite, iar imaginile rezultate vor fi trimise la un centru de calcul.
În prezent, producția de videoclipuri volumetrice este un proces extrem de intensiv din punct de vedere al resurselor. Necesită adesea scene cilindrice cu fundal verde, precum cele folosite de Microsoft sau 8i. Necesită apoi un asamblu de mai multe camere video și numeroase ore de procesare video și randare computerizată. Rezultatul final este un material video în jurul căruia te poți plimba, cu care poți vorbi, indiferent că vorbim despre o cască VR sau despre ecranul unui smartphone. Există deja multe exemple ale unor avatare create cu scop de promovare sau educaționale, precum holograma lui Buzz Aldrin.
https://www.theverge.com/2018/2/14/17010546/magic-leap-ceo-rony-abovitz-live-tv-volumetric-holographic-video-sports-news