Marketing inteligent sau influenta BREXIT a facut ca TOBLERONE sa-si modifice forma celebra in toata lumea

image-2016-11-8-21403298-0-toblerone-inainte-dupa-brexit-zoltan-patay
De cateva zile Toblerone se bucura de publicitate fara sa cheltuiasca un cent, o fi marketing inteligent sau o intimplare neplacuta. Cer e ca Toblerone si-a suparat fanii din Marea Britanie, marind spatiul dintre triunghiurile de ciocolata, pentru a face economii.
Mondelez, compania care produce ciocolata Toblerone, a luat o decizie extrem de controversata in Marea Britanie, alegand sa schimbe designul tabletelor de ciocolata pentru a le reduce greutatea si a face economii.

Practic greutatea a doua tipuri de batoane s-a redus cu peste 10%, insa dimensiunile produsului au ramas la fel, consecinta fiind ca triunghiurile de ciocolata ce alcatuiesc un baton sunt mai mici. Compania spune ca nu a luat decizia din cauza Brexit-ului, ci fiindca o multime de ingrediente s-au scumpit.

Batonul de 400 de grame va avea in UK 360 de grame, iar cel mic va avea 150 de grame, fata de 170 de grame. Pe Facebook si pe Twitter fanii ciocolatei au reactionat cu furie, spunand ca acum spatiul dintre triunghiuri este mai mare decat triunghiurile in sine.

Altii spun ca decizia este de-a dreptul “tampita” fiindca este o bataie de joc la adresa unui produs premium consumat de milioane de oameni. O alta varianta ar fi fost ca dimensiunile exterioare sa se fi micsorat, insa spatiul dintre triunghiuri sa fi ramas la fel.

Cei de la Mondelez spun ca reducerea nu are legatura cu Brexit-ul, insa in UK mai multe companii din industria alimentara au marit preturile ca efect al devalorizarii lirei dupa votul pro-Brexit din iunie.

Toblerone a fost creata in 1908 de Theodor Tobler din Berna, impreuna cu varul sau Emil Baumann.

Mondelez International este un grup cu 107.000 de angajati si vanzari anuale de 29 miliarde dolari. Sediul este in Ilinois. Grupul detine marci celebre precum Milka, Oreo, Cadbury si Belvita.

Mondelez a fost intens criticata si dupa ce a facut modificari importante la Cadbury.

Surse: the Guardian, BBC

Toblerone inainte si dupa Brexit (foto – Zoltan Patay/Facebook

Iata mesajul oficial postat de companie pe pagina de Facebook

Toblerone fans, we have some information on the size of our UK chocolate bars. Please see the following statement:

Toblerone remains one of the best value and most delicious Swiss chocolate products in the market. This is because we always work hard to ensure we offer value for money for our consumers, but like many other companies, we are experiencing higher costs for numerous ingredients. We carry these costs for as long as possible, but to ensure Toblerone remains on-shelf, is affordable and retains the triangular shape, we have had to reduce the weight of just two of our bars in the UK, from the wider range of available Toblerone products.

Dintre publicatiile care au relatat stirea, The Verge a ales un ton umoristic in articolul cu titlul: Toblerone jura ca aceasta metafora perfecta pentru Brexit nu are nimic de-a face cu Brexitul.

Articolul face la inceput si o paralela amuzanta cu alegerile din SUA

America may be voting on its next president today, but in the UK there are more pressing matters to deal with: someone has been fucking with our chocolate.

La noi după 2010 s-au dezumflat așa: aproape toate tipurile de tabletă de ciocolată s-au dezumflat de la 100 g la 90 g;
Săpunurile solide de la 100 la 90 g
Smântâna de la 1000 g la 900 g uneori și la 850 g (cu toate că producătorii de lapte locali primesc pe acesta 45 de bani / litru!!!)
Cantitatea de carne din mezeluri a scăzut, aceasta fiind înlocuită cu zgârciuri, cartilaje, MDM și alte mizerii cu valoare nutritivă zero.
Cosmeticele vândute de către producătorii din EU au versiuni fabricate special pt. țările din Europa de est care sunt considerabil mai slabe calitativ față de cele vândute în Germania, Franța, etc.
P.S.: Cine-și mai aduce aminte de gustul Snickers și Mars fabricat în Olanda, care sunt vândute în Europa de Vest știe despre ce vorbesc. Snickers-ul care se găsește în RO, fabricat în Polonia e o imitație străvezie a celui fabricat în Olanda.
Și mai scandalos e faptul că toate aceste produse, considerabil mai slabe calitativ față de cele vândute în vestul Europei sunt în România mai scumpe decât cele din Germania, Franța, etc.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

+ 70 = 77