Din anul 1976 McDonald’s este unul dintre cei mai mari sponsori ai Jocurilor Olimpice. Dar acest lucru a ajuns la final. Lanțul de restaurante fast-food se retrage din acordul său de sponsor de top al evenimentului sportiv și vrea să se orienteze spre alte puncte cheie.
McDonald’s se retrage, după o perioadă de 41 de ani, din postura de sponsor al Jocurilor Olimpice. Decizia vine din motive economice, explică Silvia Lagnado, director de marketing a celui mai mare lanț de restaurante fast-food din lume. McDonald’s vrea să se orienteze pe viitor spre alte puncte cheie. Concernul american este din anul 1976 sponsor al Comitetului Olimpic Internațional.
McDonald’s se luptă în SUA cu o concurență acerbă și cifre tot mai slabe ale vânzărilor. Concernul reduce astfel cheltuielile și dezvoltă afacerea de bază, cu focalizare pe calitatea mâncării oferite, servicii și comenzi online.
Sponsorii de top, printre care se numără și concernul american McDonald’s, plătesc comitetului peste un miliard de dolari pe parcursul unui ciclu de patru ani. De fapt, contractul între IOC și McDonald’s ar fi trebuit să mai continue până la Jocurile Olimpice de Vară din anul 2020 de la Tokyo. IOC a anunțat că, despărțirea se face de comun acord. Există un acord confidențial privind condițiile financiare pentru retragerea anticipată din contract.
Activiștii din domeniul sănătății acuză IOC tot mai des că permit unor sponsori precum McDonald’s sau Coca-Cola să ofere produse nesănătoase în cadrul Jocurilor Olimpice. După retragerea McDonald’s mai rămân cu contract alți doisprezece sponsori. Printre aceștia se numără General Electric, Samsung, Toyota, Coca-Cola sau Visa.
http://www.n-tv.de/wirtschaft/McDonald-s-steigt-als-IOC-Topsponsor-aus-article19894072.html