Mercedes vede ziua de mâine ca fiind electrică

La IAA producătorii auto prezintă, pe lângă bolizi, și concepte pentru mobilitate electrică. Mercedes se bazează pe o tehnologie testată, pentru a o combina cu una nouă și prezintă un studiu deosebit.

Cu puțin peste un an în urmă Mercedes a prezentat prin Concept EQ la Salonul Auto de la Paris o idee pentru un SUV-Coupé propulsat complet electric. Acum cei de la Stuttgart au prezentat la IAA felul în care ar putea să arate un model EQ în segmentul automobilelor compacte. Nu mai încape îndoială că cei de la Mercedes iau foarte în serios ideea electromobilității. Nu doar că, concurenți precum Jaguar sau BMW au anunțat modele similare, dar directorul Daimler, Dieter Zetsche, a anunțat că Mercedes va lansa pe piață până în 2022 cel puțin zece modele complet electrice. În cazul Smart cei de la Daimler merg chiar mai departe. Până în 2020 automobilele mărcii vândute în Europa și America de Nord vor fi doar complet electrice.

Cum va arată din punct de vedere tehnic, ne prezintă studiul EQA. Mașinile electrice vor fi propulsate de două electromotoare, a căror performanță va fi majorată la peste 200 kWh datorită componentelor scalabile din baterie. Pentru o dinamică mai mare la condus automobilele vor fi echipate cu tracțiune integrală și o distribuție inegală a cuplului motor între punți. Acest lucru dă șoferului posibilitatea de a ajusta caracteristicile automobilului în mod individual, prin intermediul sistemului EQA.

Schimbarea programului de rulare va fi vizualizată prin așa-numitele Black-Panel, care simulează grilajul frontal al radiatorului, care nu mai este necesar în cazul automobilelor cu motor electric. Dacă șoferul alege modul Pilot Sport, atunci partea frontală va forma o aripă strălucitoare în plan orizontal, în timp ce Sport Plus va dezvălui ornamente roșii verticale, în stilul grilajului Panamericana. Cine va rula mai mult timp cu grilajul roșu, va putea atinge o autonomie estimată de 400 de kilometri. Bateriile litiu-ion cu așa-numite “celule-buzunar” vor avea o capacitate totală de 60 kWh, datorită designului modular. Acumulatorii se încarcă prin inducție sau printr-un transformator de perete.

http://www.n-tv.de/auto/Mercedes-stromert-ins-Morgen-article20028884.html

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

4 × = 40