În urmă cu un an Microsoft înregistra pierderi dureroase datorită unei amortizări în valoare de miliarde provenită din afacerile cu telefoane mobile. În trimestrul trecut însă concernul software i-a impresionat pe analiști.
Microsoft a înregistrat din nou cifre pozitive în trimestrul comercial trecut prin afacerile sale cloud, iar așteptările din partea pieței au fost depășite. Investitorii au reacționat cu bucurie la publicarea cifrelor: acțiunile au crescut în comerțul post-bursier cu 3,6% la un total de 54,99 dolari.
Concernul din Redmond a înregistrat în ultimele trei luni un profit de 3,12 miliarde de dolari americani. Fiecare acțiune de la Microsoft aduce proprietarului un profit de 0,39 dolari. În anul precedent Microsoft a înregistrat o pierdere de 30 de cenți pe acțiune datorită unei amortizări în valoare de miliarde datorită afacerilor cu telefoane mobile. După ajustare rămâne un profit pe acțiune de 0,69 de dolari, după 0,62 dolari în aceeași perioadă a anului precedent. Astfel gigantul producător de software a câștigat peste așteptările analiștilor, care se așteptau la doar 0,58 dolari pe acțiune.
Vânzările au scăzut în cele trei luni de până la sfârșitul lunii iunie cu 7,1% la 20,6 miliarde de dolari. Aici analiștii se așteptau la 22,1 miliarde, deci la ceva mai mult. Luat pe întregul an fiscal, este prima dată din anul 2009 când vânzările totale au scăzut. Microsoft a anunțat marți că veniturile au scăzut cu 8,8% până la 85,32 miliarde de dolari.
Vânzările din domeniul afacerilor cu servicii cloud au urcat de la 6,4 la 6,7 miliarde de dolari. Afacerile efectuate prin intermediul platformei de cloud Azure s-au dublat în această perioadă. În divizia ce produce suita de programe pentru birou, Microsoft Office, care este oferit în ultima vreme tot mai mult pe bază de abonament, s-a înregistrat o creștere de la 6,7 la 7 miliarde de dolari. În afacerile cu PC-uri, afaceri tot mai slabe, veniturile au scăzut de la 9,2 la 8,8 miliarde de dolari. Vânzările familiei de tablete Surface au crescut de asemenea cu nouă procente. Însă în afacerile cu smartphone-uri, în mare parte deja abandonate, există un declin de 71%.