MiLoG in Germania sau Macron in Franta, scot transportatorii romani din piata sau se asigura competitia corecta?

milog_foto_1_65227f730a

Transportatorii rutieri solicită președintelui Klaus Iohannis să discute cu președintele François Hollande despre Legea Macron. Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicită președintelui Klaus Iohannis să includă în discuțiile cu președintele Franței, François Hollande, și anularea aplicării regulilor Legii Macron în domeniul transporturilor rutiere.

Conform unui comunicat, transportatorii rutieri cer includerea pe agenda întâlnirii bilaterale problematica legii salariului minim din Franța (Legea Macron), care se aplică și firmelor de transport din România ce efectuează operațiuni de transport internațional de marfă și persoane către sau dinspre Franța sau operațiuni de cabotaj pe teritoriul Franței.

UNTRR consideră că, prin aplicarea de către Franța a unui salariu minim în transporturi, se încalcă suveranitatea unui stat membru UE față de alt stat membru și solicită autorităților române să intervină pentru suspendarea aplicării Legii Macron.

Transportatorii rutieri atrag atenția că măsurile protecționiste în transporturile rutiere adoptate de țări precum Franța sau Germania urmăresc ‘majorarea costurilor de operare ale transportatorilor români pentru a le reduce competitivitatea și, în final, a-i elimina de pe piață și nu creșterea bunăstării pentru șoferii profesioniști’.

‘Industria transporturilor rutiere din România solicită sprijinul președintelui Klaus Iohannis în a cere președintelui Franței măsuri urgente pentru anularea aplicării regulilor Legii Macron în domeniul transporturilor rutiere. Această legislație protecționistă este inadecvată, nedreaptă, limitează libertățile europene și ne va aduce tuturor numai consecințe negative’, a spus secretarul general al UNTRR, Radu Dinescu.

Transportatorii rutieri spun că demersurile UNTRR și ale industriei europene a transporturilor rutiere nu sunt împotriva reglementarilor europene pe care România și transportatorii estici, inclusiv români, le respecta, ci sunt împotriva interpretărilor naționale protecționiste ale reglementărilor europene, precum legea salariului minim din Germania (MiLoG) sau Franța (Macron).

‘Tocmai pentru că aceste legi încalcă reglementările europene, Comisia Europeană a deschis o procedură de infringement împotriva Germaniei și a luat, luna aceasta, măsuri legale împotriva Franței’, se arată în comunicatul UNTRR.

Din cauza pericolului că aceste măsuri naționale vor conduce la o fragmentare a pieței UE, miniștrii Transporturilor din 11 state membre, printre care și România, au adresat Comisiei Europene o scrisoare comună.

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România este o organizație profesională și patronală care promovează și apară interesele transportatorilor rutieri pe plan intern și internațional, înregistrând de la înființare până în prezent peste 14.000 membri — operatori care efectuează transporturi interne și internaționale de marfă și persoane.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

− 1 = 1