Mitsubishi Motors a anuntat ca a folosit metode incorecte de testare a consumului de combustibil, care a rupt normele japoneze în ultimii 25 de ani. Admiterea acestuia urmează anuntului făcut public săptămâna trecută despre faptul că a falsificat datele privind economia de combustibil pentru patru modele “minicar” vândute numai în Japonia. Regulamentele au fost modificate în 1991 pentru a reflecta mai bine consumul de combustibil, dar Mitsubishi nu a reușit să țină seama de schimbare. “Ar fi trebuit să punem în aplicare schimbarea, dar se pare că nu am făcut-o”, a declarat Ryugo Nakao, vicepreședintele executiv.
Acesta lucru inseamna ca multe modele, inafara de minicar-uri au fost testate incorect. Tetsuro Aikawa, presedintele Mitsubishi Motors, a declarat că o anchetă condusă de trei avocați externi a fost deschisă.
Mitsubishi a încetat să mai vândă toate cele patru modele implicate. Compania a promis în repetate rânduri să devină curata după un scandal imens în urmă cu 15 de ani, care a implicat o sistematică mușamalizare a defectelor vehiculelor. Acea afacere a adus producatorul auto aproape de colaps si a fost salvata de alte companii din grupul Mitsubishi.