Mizăm totul pe electric?

Volvo are planuri de a-și electrifica treptat toată gama de produse. Directorul firmei, Håkan Samuelsson, evocă “sfârșitul dominației automobilelor cu motor cu ardere internă”. Dar acest lucru nu înseamnă în nici un fel că Volvo va oferi în curând doar automobile complet electrice.

Motoarele cu ardere internă rămân elementare cel puțin încă 20 de ani. Această declarație vine de la Simpozionul Vienez al Motoarelor și datează de acum două luni. Ea aparține lui Matthias Müller, directorul executiv al concernului Volkswagen. Directorul Volvo, Håkan Samuelsson, pare să însemne exact contrariul a ceea ce ne-a spus Müller. Cine are dreptate?

Müller a anunțat în cadrul simpozionului că, compania sa intenționează să investească șase miliarde de euro în dezvoltarea de sisteme alternative de propulsie. Pentru motoare cu ardere internă va fi pusă la dispoziție, în comparație, în aceeași perioadă suma de zece miliarde de euro, pentru a le face mai eficiente și deci mai puțin poluante. Volvo vrea să facă exact pe dos, fiecare model nou al suedezilor va beneficia din 2019 de un motor electric. Până în anul 2021 ar trebui să fie lansate pe piață cinci noi automobile electrice, care se vor întinde asupra întregii game de modele.

Doi manageri auto, doua perspective complet diferite. Sau este vorba doar despre două strategii diferite de PR? Nu știm cine are dreptate, dar pasul făcut de Volvo nu este chiar atât de dificil. Anunțul cuprinde, pe lângă automobilele complet electrice și cele plug-in hybrid, a căror baterie se poate încărca extern de la priză sau stație de încărcare, chiar și cele hibrid cu sistem pe 48 de volți. După cum viitorul portofliului Volvo este divizat în funcție de diferite concepte pe care compania le-a produs, purtătorii de cuvânt refuză să dea detalii privind viitorul acestuia.

Cel mai probabil sistemele de 48 de volți, așa numitele sisteme hibrid ușoare, vor reprezenta mare parte din gama de automobile. Asemenea automobile pun la dispoziție o a doua rețea electrică de alimentare cu tensiune mai mare, care alimentează un electromotor sau beneficiază de un generator de energie. Acest sprijin pentru motorul cu ardere internă poate să își ofere suportul în diferite stagii ale rulării. Audi vrea să implementeze tehnologia în viitorul A8 și să devină standard pentru limuzinele lor de lux. Mercedes o va implementa la nivel general pentru mai multe modele de serie. BMW așteaptă în prezent ca tehnologia să se ieftinească.

http://www.sueddeutsche.de/auto/neue-volvo-strategie-alles-auf-elektro-das-traut-sich-volvo-noch-nicht-1.3574304

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

82 − = 75