Modul în care alimentele iti afectează nivelul de stres – atât bine cât și rău

Dacă iti alimentezi corpul cu alimente nutritive și vibrante, acesta este mai bine echipat pentru a lucra in apărarea ta. Știm că ceea ce mâncăm contează atunci când vine vorba de gestionarea greutății, energia fizică și longevitatea noastră. Dar știai că produsele pe care le alegem afectează și stresul nostru?

Experții în domeniul sănătății la meQuilibrium, o soluție online de gestionare a stresului, au identificat 24 de factori de stres – unii care ne trag în jos și alții care ne ridică. Cele care ne trag in jos pot fi dezechilibru in viață, senzație de blah, îngrijorare și frustrare. Cele care ne ridica pot fi emoții pozitive, somn de calitate și angajare la locul de muncă.

Consumul de alimente este atât de puternic implicat în stres că oamenii care tind să mănânce atunci când sunt stresați și nu iau decizii nutriționale sănătoase sunt mai răi la toți cei 24 de factori de stres. De fapt, în comparație cu cei care mananca mai sanatos, cei care mananca mult au de două ori stresul mai ridicat și doar aproximativ jumătate din toti factorii anti-stres.

Deci, ce poti face pentru a mânca mai sănătos? Soluția nu se referă numai la mâncarea pe care o introduci în gură; are multe de a face cu gândurile pe care ti le-ai implementat in cap. Gandeste-te la asta. Suntem bombardați în presă cu mesaje despre reducerea grăsimilor, creșterea fructelor și a legumelor, reducerea alimentelor sărate și prăjite și alegerea proteinelor slabe. Deci, dacă nu ai trăit într-o peșteră, știi ce ar trebui să faci. Dar un sondaj Gallup arată că doar 57% dintre noi consumam efectiv porții de fructe și legume de care avem nevoie. De ce nu urmărim ceea ce știm că trebuie să facem?

Pentru mulți oameni, gândirea este de vina. Unii cred că mâncarea îi va face mai fericiți – “Am nevoie de această mâncare pentru a mă simți mai bine” sau “Nu mă pot bucura de TV fără bomboane”. Pentru alții, problema este că ei mănâncă pe fugă, crezând că ” Pot economisi timp si voi manca la birou.

Dar această gândire este gresita. Avem tendința de a mânca prea mult atunci când facem multitasking, pentru că nu ținem seama și nu economisim nici timp – pentru că, după o oră ne este foame din nou și timpul pe care l-am economisit înainte il petrecem acum cautand ceva de mancare.

Deci, ce ar trebui să adăugi la lista ta de produse alimentare? Cele mai bune pentru stres sunt alimentele cu:

• Vitaminele B sunt responsabile de relaxarea anxietății și neurotransmițătorii care provoacă plăcerea, cum ar fi serotonina, GABA și dopamina.
Alimentele care le contin sunt: năut, linte, ton galben, fasole verde, lapte, iaurt simplu, somon, pui, sparanghel, fulgi de ovăz.

• Magneziul produce neurotransmițătorii calmanți și poate acționa ca un relaxant muscular.
Alimentele in care il gasesti: migdale, spanac, semințe de floarea-soarelui, tofu

• Omega-3 reduce inflamația, care poate fi declanșată de stres, iar deficiența acestor acizi grași a fost legată de depresie și de schimbările de dispoziție.
Alimentele care o contin: somon, sardine, stridii, halibut, in, nuci

• Vitamina C – atunci când esti stresat, corpul tau produce cortizol, care poate duce la grăsimi abdominale și chiar la leziuni ale celulelor cerebrale. Vitamina C poate ajuta la prevenirea acestor leziuni și la menținerea sistemului imunitar puternic.
Alimentele bogate in vitamin C: broccoli, varză de Bruxelles, suc de portocale, ardei roșu și verde, căpșuni.

http://www.success.com/article/how-food-affects-your-stress-levels-both-good-and-bad

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

87 − 79 =