Modul in care oamenii inteligenti lucrează mai puțin și realizeaza mai mult

AAEAAQAAAAAAAAi1AAAAJDkxMmY4MTZjLTNlMjgtNDc1MS1iZjA5LTc5Y2NiN2ZlNTJhMw 

Unii oameni au o abilitate stranie de a face lucrurile. Ei țin nopțile și weekendurile sacre și fac mai multe decât cei care lucrează cu 10 sau 20 de ore mai mult pe săptămână. Un nou studiu de la Stanford demonstreaza că productivitatea pe oră scade brusc atunci când săptămâna de lucru depaseste 50 de ore, iar productivitatea scade atât de mult, după 55 de ore, că nu există lucru bine facut. Oamenii care lucrează 70 de ore (sau mai multe) pe săptămână vor obține de fapt, aceleasi realizari ca si oamenii care lucrează 55 de ore.

Următoarele sunt câteva lucruri pe care le poti face pentru a găsi un echilibru între weekend și a intra în muncă 110%, luni dimineața.

Deconectarea. Este cea mai importantă strategie de weekend, pentru că, dacă nu poti găsi o cale de a te elibera de munca ta de vineri seara până luni dimineața, atunci n-ai părăsit cu adevărat locul de munca.

Fiind disponibil pentru munca 24/7 te expui la un baraj constant de stres care te va împiedica să te concentrezi si sa te reincarci. Incearca să desemnezi momente specifice sâmbăta și duminica pentru a verifica e-mail-uri și a răspunde la mesajele vocale. De exemplu, verifica-ți mesajele de sâmbătă după-amiază, în timp ce copiii sunt la joaca și în serile de duminică după cină. Programarea unor perioade scurte de timp, va atenua stresul, fără a te sacrifica.

Minimizarea treburilor. Treburile au un obicei ciudat de a pune stapanire complet pe weekend-ul tau. Când se întâmplă acest lucru, pierzi ocazia de a te relaxa și de a reflecta. Ce e mai rău este că o mulțime de sarcini te face sa te simti ca si cum ai fi la munca, iar daca petreci tot weekendul rezolvandu-le, tocmai ai intrat intr-o saptamana de lucru de șapte zile. Pentru a evita această situație, trebuie să programezi treburile așa cum ai face orice altceva în timpul săptămânii, iar dacă nu le rezolvi pe parcursul timpului alocat, le vei termina următorul weekend.

Exercitiile fizice. Nu ai timp pentru exercitii în timpul săptămânii? Ai 48 de ore în fiecare weekend pentru a face acest lucru posibil. Exercitiile sunt un neurotransmitator calmant care reduce stresul. Exercitiul este, de asemenea, o modalitate foarte bună de a veni cu idei noi. Inovatorii și alți oameni de succes știu că adesea scânteia de creativitate vine in aer liber.

Reflectiile. Reflecția săptămânală este un instrument puternic pentru îmbunătățire. Foloseste weekend-ul pentru a contempla forțele mai mari, care modelează industria, organizația ta, și munca ta. Fără distragerile de luni până vineri de la muncă, ar trebui să fii capabil de a vedea lucrurile într-o lumină cu totul nouă. Utilizeaza această perspectivă pentru a modifica modul de abordare a săptămânii următoare si îmbunătățirea eficienței și eficacității muncii tale.

Urmeaza o pasiune. S-ar putea sa fi surprins de ceea ce se întâmplă atunci când faci ceva de care ești pasionat in zilele de weekend. Sa iti urmezi pasiunile este o modalitate foarte bună de a scăpa de stres și a-ti deschide mintea spre noi moduri de a gândi. Lucruri cum ar fi muzica, cititul, scrisul, pictura, sau chiar jocurile cu copiii dvs. pot stimula diferite moduri de gândire, care pot culege dividende uriașe în cursul săptămânii viitoare.

Petrece timp de calitate cu familia. Sa petreci timp de calitate cu familia în weekend este esențial dacă doresti să te reincarci si sa te relaxezi. În timpul săptămânii suntem atât de agitati încât intregul stres poate disparea cu puțin timp de familie de calitate.

Trezeste-te la aceeasi ora. Este tentant să dormi mai mult in weekend. Deși se simte bine temporar, in timp acest lucru deranjează ritmul circadian. Ciclurile corpului tau trec printr-o serie elaborată de faze de somn pentru ca tu să te trezești energic și odihnit. Una dintre aceste faze implică pregătirea mintii tale să fie treaza și in alertă, motiv pentru care oamenii de multe ori se trezesc chiar înainte ca alarama de la ceas sa se opreasca (creierul este instruit si pregatit).

Pregăteste-te pentru săptămâna viitoare. Weekend-ul este o perioada grozava pentru a petrece cateva momente cu planificarea săptămânii viitoare. Astfel 30 de minute de planificare poate aduce câștiguri semnificative ale productivității și reducere a stresului. Saptamana se simte mult mai ușor de gestionat atunci când pasesti în ea cu un plan concentrandu-te doar pe executie.

https://www.linkedin.com/pulse/how-smart-people-work-less-get-more-done-dr-travis-bradberry

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

× 4 = 8