Modul in care perfectionismul te afecteaza

Perfecționismul poate fi mai mult un viciu decât o virtute . Deși nu există nimic în neregulă cu standardele ridicate, în mod constant eforturile pentru “perfectiune” pot avea un efect negativ asupra muncii tale, relațiile personale și chiar sănătatea ta.

Semne ca perfecționismul iti face mai mult rău decât bine:

Iti impiedica productivitatea.
Perfecționismul este adesea legat de o teama de eșec, care poate intensifica amanarea. Poate ai ratat un termen limită de lucru, deoarece nu ai reusit sa obții produsul finit perfect, sau iti dai seama ca ai renuntat la sarcinile pe care le-ai anticipat ca fiind dificile de executat.

Iti afecteaza relatiile personale.
Perfectionistii pot fi extrem de critici față de alții, lucru care in familie ar putea însemna o cearta inutila pentru programarea gresita a mașinii de spălat vase, sau reprosarea unui prieten care întârziere la cafea. La rândul tau, ai putea fi excesiv de defensiv cu oricare critic din viata ta.

Iti afecteaza sanatatea.
Fixarea constantă pe realizarea și valoarea de sine condiționată poate afecta grav sanatatea mentală și fizică, ceea ce duce la sentimente de anxietate, îndoiala de sine si depresie.

Urmeaza pași urmatori pentru a depăși tendintele spre perfectionism:

1. Recunoaste modurile de gândire negative.
Dacă realizezi ca esti obsedat de o greșeală la locul de muncă sau te invinovatesti ca nu ai mers la sala de sport, alegi in mod constient sa te privezi de liniste.

2. Elimina cuvântul perfect din vocabular.
Acest lucru poate ajuta la evitarea mentalitatii “totul sau nimic”, care solicită stabilirea unor standarde imposibil de atins.

3. Pastreaza perspectiva.
Gândeste-te la modul în care problema te va afecta in ansamblu.

http://www.success.com/article/how-perfectionism-hurts-you

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

53 + = 54