Monarhia belgiană, deranjată de o campanie publicitară a Burger King

Burger King are probleme cu monarhia din Belgia din cauza unei campanii publicitare prin care le cere belgienilor să voteze online pentru a-l încorona pe gigantul fast-food-ului drept adevăratul conducător al țării în care brandul american se va lansa luna viitoare, relatează Reuters.

Reprezentanți ai regelui Philippe au cerut luni filialei locale a Burger King, brand aflat în proprietatea Restaurant Brands International, să explice această campanie.

“Le-am spus că suntem deranjați de faptul că ei folosesc o imagine a regelui în campania lor”, a declarat purtătorul de cuvânt al Palatului Regal Pierre-Emmanuel De Bauw, adăugând că imaginea monarhului — el apărând sub formă de personaj animat — nu poate fi folosită în scopuri comerciale.

Shana Van den Broeck, o purtătoare de cuvânt pentru Burger Brands Belgium, a declarat că compania se gândește dacă să schimbe sau nu reclama.

“Ne gândim cum să procedăm”, a spus ea. “Dacă facem o schimbare la campania noastră vom comunica acest lucru”, a adăugat purtătoarea de cuvânt.

Reclama animată notează că regele Philippe a fost încoronat în 2013, anunță lansarea brandului în Belgia luna viitoare și pune întrebarea: “Doi regi. O coroană. Cine va conduce? Votați acum…”

Cine se decide însă să voteze pentru monarhul în vârstă de 57 de ani se confruntă cu o serie de întrebări precum: “Ești sigur? Nu o să-ți gătească cartofi.”

Votul parodie este posibil să fi atins un punct nevralgic în Belgia, scrie Reuters. În 1950, belgienii au ținut un referendum privind propunerea de a aboli monarhia în lumina rolului jucat de bunicul lui Philippe, Leopold al III-lea, în timpul ocupației naziste. Leopold a fost nevoit să abdice în favoarea fiului său, unchiul lui Philippe.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

7 × 1 =